A fost testat doi ani, inclusiv dacă rezistă la temperaturi înalte sau foarte scăzute. Chinezii au inventat un tren revoluționar care merge pe șine virtuale. A fost inaugurat în orașul Yibin din provincia Sichuan, China. În loc de șine, acest vehicol între tramvai și autobuz circulă pe niște linii trasate pe șosea cu vopsea albă.
Trenul care merge fără șine
Tren demn pentru secolul în care trăim. Este un hibrid între tramvai, mașină electrică și autobuz. Ca și în cazul mașinilor fără șofer, noile „trenuri rapide autonome” (ART) sunt ghidate prin tehnologii GPS și LIDAR (Light Detection and Ranging). Se deplasează foarte precis pe șinele virtuale, ”desenate” pe asfalt. Noul tren a fost testat timp de doi ani, inclusiv în Qatar, Orientul Mijlociu, pentru a verifica modul în care se comportă la temperaturi ridicate.
Sistemul ART a trecut diferite teste în condiții de vreme rece aspră în orașul Harbin, capitala provinciei Heilongjiang din nord-estul Chinei. Noul tren a fost dezvoltat și lansat de Institutul de locomotive electrice CRRC Zhuzhou din China în 2017. Unitatea cu mai multe vagoane, alimentată cu energie electrică, este echipată cu senzori care pot citi dimensiunile unui drum. Acesta îi permite să-și planifice automat propria rută în loc să urmeze șinele feroviare convenționale.
Trenul fără șine merge cu 70 km/h
Cu o viteză maximă de 70 de kilometri pe oră, se spune că sistemul de transport urban ART este agil, ieftin și nepoluant. Sistemul este numit primul de acest gen din lume. A fost pus în funcțiune regulată în diferite orașe din China.
În cazul în care pe traseu apar obstacole, precum accidentele sau ambuteiajele, trenul își poate devia traiectoria. Acum, această manevră poate fi realizată doar de către conductorul vehiculului.
Cum funcționează trenul revoluționar
Trenul ART merge pe roți de cauciuc, însă are fiabilitatea unui tren care rulează pe șine. Garnitura standard este compusă din trei vagoane, care pot transporta 300 de persoane.
Dacă este nevoie, garnitura poate fi extinsă la cinci vagoane, pentru 500 de persoane. Trenul este alimentat de baterii cu titanat de litiu și are o autonomie de 40 de kilometri.
Bateriile pot fi reîncărcate în gări. Timpul de încărcare pentru o călătorie de 3-5 kilometri este de doar 30 de secunde. Pentru 25 de kilometri este nevoie de aproximativ 10 de minute. Un alt avantaj important al unui traseu fără șine sunt costurile de construire și mentenanță mult mai mici.
Calea ferată virtuală din Yibin, care trece prin mijlocul orașului cale de 17 km, a costat 160 de milioane de dolari și va transporta până la 10.000 de pasageri pe zi.
După ce vor fi conectate la rețeaua de trenuri de mare viteză din apropiere, trenurile rapide autonome vor ajunge să transporte 25.000 de persoane zilnic.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook