Kiwi, fructul care ajută la reglarea tranzitului intestinal

Kiwi, fructul care ajută la reglarea tranzitului intestinal
Kiwi este fructul cu cele mai multe substanțe nutritive din categoria fructelor importante şi conține mai multă vitamina C decât o portocală. Semințele de Kiwi sunt cele ce încorporează toți nutrienții: proteine, vitamine, minerale.

Deși este un fruct foarte dulce, kiwi are un conținut foarte scăzut de calorii (aproximativ 60 de calorii la 100 de grame) și este un fruct ideal pentru dietele stricte, ca gustare  care se poate mânca dimineață sau după amiază.

Kiwi, fructul care ajută la reglarea tranzitului intestinal

Kiwi este unul dintre fructele ce ne asigură sănătatea tranzitului intestinal. Cu puține calorii, acest fruct originar din China ne oferă o doză mare de vitamina C.

Kiwi este un fruct disponibil tot timpul anului. Este bine să-l cumpărăm mai tare și să-l lăsam să se coacă la temperatura camerei pentru câteva zile. Se consumă crud, deoarece vitamina C se poate distruge prin fierbere. Specialiștii recomandă ca acest fruct să nu se dea copiilor până la vârsta de un an, întrucât poate provoca alergii.

Kiwi. Beneficii

  • Conținut bogat de vitamina C: 100 grame de fruct asigură 50% din necesarul zilnic de vitamina C.
  • Asigură o abundență de fibre, eficiente pentru lupta împotriva constipației.
  • Asigură prezența vitaminei E și a carotenoidelor care întăresc efectele vitaminei C.
  • Datorită concentrației mari de antioxidanți variați, kiwi este foarte util în prevenirea maladiilor cardiovasculare.
  • Contribuie la prevenirea dezvoltării plăcilor de aterom și astfel limitează oxidarea colesterolului, împiedicând depunerea lui pe artere.
  • Fibrele contribuie la evitarea constipației și a colitei iritante, a ocluziei și a balonării

Kiwi. Contraindicații

Chiar și având numeroase beneficii, fructul kiwi are și câteva contraindicații. Unele persoane sunt alergice sau au o intoleranță, semințele din kiwi pot cauza probleme în cazul persoanelor care suferă de diverticulită și, dacă este consumat în exces, poate provoca probleme la nivel intestinal, tocmai pentru că are un efect laxativ.

De exemplu, unii oameni se pot confruntă cu reacții alergice datorate consumului de kiwi. De aceea este important să fim atenți atunci când mâncăm acest fruct, pentru că multe persoane care l-au consumat în cantități mari au raportat diferite tipuri de alergii.

Potrivit studiilor, există dovezi care arată că un consum excesiv de kiwi poate duce la umflătură, că rezultat al acumulurarii de lichide. Anafilaxia (o reacție alergică severă, care survine brusc) poate, de asemenea, să se declanșeze la persoanele care mănâncă prea mult kiwi. Erupțiile, roșeață pe piele și urticaria sunt, de asemenea, comune în cazul consumului excesiv de kiwi, care poate provoca și iritații locale la nivelul gurii.

Cum se mai numește kiwi

Yang Tao, fructul originar din China sau “agrișa chinezească”, așa cum s-a numit din 1960 fructul pe care în prezent îl numim kiwi, are o istorie lungă de mai bine de 700 de ani.

Istoria „europeană” a fructului a început în Valea Ghang Kiang, din Sud-Estul Chinei, de unde în anul 1847 un membru al Societății Regale de Horticultură din Marea Britanie a trimis primele semințe în afara granițelor țării de origine.

În 1906 a fost plantată și în Noua Zeelandă unde a rodit prima dată în 1910. Aici fructul a fost „rebotezat” cu numele de astăzi, după numele păsării naționale, probabil datorită asemănării ca formă și culoare.

Astăzi kiwi se cultivă în Noua Zeelandă, SUA, Italia, Japonia, Franța, Grecia, Spania, Australia și Chile.


Simona Halep și-a mai pus un titlu în palmares. Nu l-a obținut niciodată până acum