Misterul celor mai valoroase naufragii din istorie. Merchant Royal a fost cunoscut sub numele de „El Dorado al mărilor” și a trandportat spre coloniile spaniole între 1637 și 1640.
Pe lângă aur și argint, nava s-a scufundat în timp ce transporta aproape 500.000 de bucăți de monede. Acest lucru a făcut nava Merchant Royal una dintre cele mai valoroase epave din toate timpurile.
Merchant Royal
Pierdut: la bordul navei, în momentul scufundării, se aflau 100.000 de kilograme de aur, 400 de bare de argint mexican și aproape 500.000 de „bucăți de opt” sau dolari spanioli.
Rămășițele Merchant Royal sunt cunoscute ca fiind unul dintre cele mai bogate naufragii petrecute vreodată. Nava a plecat din Noua Lume în 1641, încărcată cu 100.000 de lire sterline de aur, 400 de bare de argint mexicane, monede și mii de pietre prețioase. În total, un transport considerat că va valora astăzi 1,3 miliarde de dolari. Nava a fost prinsă de o furtună și se credea că a coborât undeva în largul coastei Cornwall, Anglia.
„El Dorado al mărilor”
Epava pierdută a devenit cunoscută sub numele de „El Dorado al mărilor” datorită valorii enorme a încărcăturii sale și, de-a lungul anilor, numeroși vânători de comori au căutat fără rezultat locul său final de odihnă, care rămâne și azi nedescoperit.
În 2019, pescarii au găsit ceea ce se crede că este ancora din Merchant Royal, dar până în prezent condițiile periculoase și adâncimile extreme la care se crede că se află epava au însemnat că a rămas nedescoperită.
Flor de la Mar
Flor de la Mar este considerat a fi una dintre cele mai mari comori încă pierdute pe mare. Nava a fost folosită pentru cursa portugheză de India și a fost cea mai mare navă construită la acea vreme la 400 de tone.
Nava a făcut câteva drumuri și de fiecare dată a fost prinsă în lupte. Vasul a scăpat, dar a fost întârziat să navigheze luni întregi pentru că a intrat în reparații. În 1506, nava a rămas blocată timp de zece luni, trebuind reparată în mod constant până când a fost găsită, în februarie 1507, de armata a 8-a din India.
Nava a fost rapid făcută navigabilă de către un echipaj mare, iar apoi Flor de la Mar și căpitanul ei au fost anexați la armată. În 1510 nava a asistat la cucerirea Goa și în 1511 la cucerirea Malacca.
În ciuda faptului că a lucrat cu probleme, nava a durat mai mult decât majoritatea navelor pe care India le-a construit, care de obicei ofereau doar trei până la patru ani de serviciu.
În ciuda faptului că știa acest lucru, Afonso de Albuquerque, un general portughez și guvernator al Indiei portugheze, a vrut să-i arate regelui Manuel I comorile pe care India le-a oferit.
Așadar, Flor de la Mar a fost folosit pentru o călătorie de întoarcere în Portugalia, în 1511, și a fost încărcată cu o carenă plină de comori. La 20 noiembrie 1511, nava a fost prinsă de o furtună în strâmtoarea Malacca. S-a scufundat și mulți membri ai echipajului și toate comorile ei s-au pierdut.
Generalul Afonso de Albuquerque a supraviețuit
Afonso de Albuquerque a reușit să supraviețuiască. El a folosit o plută improvizată și a reușit să spună despre scufundarea navei și comorile pierdute. S-a spus că nava transporta 200 de cofrete de pietre prețioase cu diamante de la jumătate de centimetru până la dimensiunea pumnului unui bărbat.
Au existat numeroase încercări și dispute cu privire la încercarea de recuperare a navei. Robert Marx, un vânător de comori american, a cheltuit 20 de milioane de dolari încercând să găsească și să recupereze averea pierdută în epavă. Mulți istorici cred că încărcătura de pe Flor de la Mar este cea mai elaborată comoară pierdută vreodată pe mare.
Pentagonul confirmă că filmărille cu OZN-uri sunt reale
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook