Pâine grecească cu spanac, aperitivul atleților

Pâine grecească cu spanac, aperitivul atleților
Cu toții știm povestea lui Popaye Marinarul care mânca porții generoase de spanac pentru a prinde putere. Grecii ne învață cât de sănătos e acesta. Pentru a prepara acest aperitiv aveți nevoie de brânză și spanac.

Spanacul are proprietăți naturale de anti-îmbătrânire. Mai exact, spanacul este bogat în antioxidanți ce au capacitatea de a distruge și de a preveni radicalii liberi care provoacă îmbătrânirea prematură. Consumul de spanac va aduce beneficii pielii și îi va oferi o textură strălucitoare. Inclus în alimentație constant, dar cu măsură, spanacul întărește sistemul imunitar, ajută la reglarea tensiunii arteriale, previne constipația și oferă senzație de sațietate.

În plus, acesta menține sănătatea sistemului nervos, ajută la coagularea sângelui, poate reduce inflamația din organism, menține sănătatea oaselor și previne anemia. 100 de grame de spanac conțin doar 23 de calorii, ceea ce face din acesta un aliat important atunci când urmăm diete pentru scăderea în greutate.

Ingrediente pentru pâine grecească cu spanac, aperitivul atleților

Pâine: 1 aluat foietaj gata rulat

1 ou, bătut

2 linguri de semințe de susan

Umplutură: 150 g spanac tânăr, proaspăt ( de exemplu baby spanac de la supermarket)

200 g de brânză feta

250 g de brânză ricotta

1 ou

Un mănunchi mare de mărar, tocat

sare și piper după gust

Mod de preparare

Pentru început, preîncălziți cuptorul la 180 de grade C. Într-un castron adăugați spanacul tocat, feta mărunțită împreună cu brânza ricotta. Adăugați apoi și mărarul, tocat mărunt oul, sarea și piperul. Se amestecă foarte bine toate ingredientele până se combină bine, omogen. După ce ați realizat umplutura, întindeți aluatul foietaj pe o suprafață presărată ușor cu făină, pentru a nu se lipi aluatul. Puneți umplutura de spanac în centrul aluatului.

Apoi, folosind un cuțit ascuțit, tăiați cele 2 secțiuni exterioare în benzi orizontale chiar până la secțiunea centrală unde se găsește umplutura de spanac. Începând de la unul dintre capete, începeți să pliați fâșiile de aluat peste umplutură, alternând părțile laterale pentru a crea un aspect împletit. Asigurați capetele superioare.

Puneți plăcinta pe o tavă și apoi ungeți-o cu un ou bătut și se presară cu semințe de susan. Coaceți apoi pâine grecească cu spanac până devine aurie, timp de 35 – 40 de minute.

Sursa: Instagram

Recomandarile noastre