Pizza fără carne. O reţetă de post, simplă şi sănătoasă

Pizza fără carne. O reţetă de post, simplă şi sănătoasă
Îţi este poftă de o pizza în post? Atunci îți va fi de folos o rețetă sănătoasă de pizza fără carne. Te învăţăm să faci şi blatul şi sosul marinara.

Dacă ai început un regim alimentar nou şi a decis să renunţi complet la carne, atunci această reţetă de pizza vegetariană îţi va fi de folos.

Rețeta pentru pizza fără carne

Din 15 iunie, a început Postul de vară, a Sfinților Apostoli Petru și Pavel, care se încheie pe 29 iunie. Gospodinele gătesc cartofi, fasole, ghiveci, sarmale de post. Dar o pizza fără carne se poate strecura în meniu, pentru cei mai tineri.

Ingrediente

Pentru blat:  300 g făină, 3 linguri ulei de măsline, 1 lingură zahăr, 1 plic drojdie uscată, 1 praf de sare.

Pentru umplutură: sos marinara, legume la alegere: porumb, ceapă, ardei, roşii, măsline, ciuperci, brânză tofu, oregano. Poţi folosi absolut orice legumă îţi place şi ai prin casă.

Mod de preparare a blatului pentru pizza clasic

  • În primul rând se face aluatul, din numai 5 ingrediente: 300 g făină, 3 linguri ulei de măsline, 1 lingură zahăr, 1 plic drojdie uscată, 1 praf de sare.
  • Amestecă făina și sarea cu uleiul şi zahărul. Diluează drojdia uscată cu puţină apă caldă şi pune-o peste făină.
  • Frământă bine totul până obţii un aluat omogen, apoi presară puțină făină deasupra aluatului de pizza şi lasă-l la crescut într-un vas acoperit cu un prosop de bucătărie curat.
  • Când a crescut îndeajuns, aluatul se întinde cu sucitorul și se taie după cum dorești.

Mod de preparară sos marinara

Este de preferat să nu pui ketchup sau bulion pe pizza vegetariană. Fă un sos rapid şi savuros, sos marinara.

Sos marinara, ingrediente: 2 linguri ulei de măsline, 6 căței de usturoi tăiați felioare subțiri/tocați, 750-800 grame roșii la conservă,1 praf de ardei iute, sare, oregano, piper, 1 crenguță de busuioc proaspăt.

  • Încinge uleiul de măsline într-o cratiță. Adaugă usturoiul tăiat/tocat și sotează-l 1 minut, amestecând continuu. Adaugă roșiile tocate bine, sare, oregano, piper, praf de ardei iute și amestecă bine. Pune crenguța de busuioc la suprafața sosului și împinge-o cu lingura înăuntru. Atenție, nu o tăia/toca, deoarece o vei scoate la final.
  • Când clocotește ușor sosul, redu focul la mediu spre mic și lasă-l așa pentru încă 10-15 minute, să se îngroașe.
  • Scoate crenguța de busuioc și mai asezonează, dacă simți nevoia.
  • Se poate servi imediat sau se poate ține la frigider într-un recipient cu capac, pentru maximum 5 zile.