Să bei multă apă nu este un sfat bun. Te poți suprahidrata!

Să bei multă apă nu este un sfat bun. Te poți suprahidrata!
Prea mult din orice tendință Instagram poate fi un lucru rău. Prea multe scaune și oglinzi pot face ca un apartament să pară aglomerat; o cantitate prea mare de hidratant la modă vă poate copleși porii; și, da, este posibil să bei prea multă apă.

Sticlele de apă uriașe au explodat pe rețelele de socializare, influencerii arătând adesea cum participă la „competiții de băut apă” cu prietenii sau că noul lor obiectiv este să bea mai mulți litri pe zi. Ceea ce sună grozav, însă lucrurile nu stau chiar așa. 

„A bea suficientă apă”

Dintre toate tendințele în materie de sănătate, „a bea suficientă apă” este mult mai bine decât să iei câte un supliment nou în fiecare săptămână sau să bei suc de țelină. Mulți oameni nu beau suficientă apă. Dar reversul medaliei, adică suprahidratarea, este o preocupare reală cu consecințe reale.

„Suprahidratarea este, în esență, ingerarea a mai multă apă decât corpul tău este capabil să ducă. În funcție de gradul de suprahidratare, vă poate afecta în moduri diferite. Simptomele sunt inițial destul de ușoare.

Este posibil să aveți dureri de cap, să vă fie greață și, pe măsură ce suprahidratarea devine mai severă, puteți avea modificări ale stării mentale”, spune James Gladstone, șef de medicină sportivă și profesor de chirurgie ortopedică la Mount Sinai Health System.

Cazurile severe de suprahidratare pot duce la convulsii, crampe musculare și leșin

Aceste efecte se datorează de obicei „diluării sodiului din sistemul dumneavoastră”, spune Gladstone, deși subliniază că suprahidratarea este rară. Sună prostesc, dar cu cât bei mai multă apă, cu atât corpul tău are nevoie de mai mult sodiu pentru a supraviețui (este un mineral esențial).

„Corpul dispune de sistem incredibil pentru a elimina apa prin rinichi și urinare înainte de a ajunge la punctul de a fi periculos”, spune el.

Dar dacă bei brusc litru după litru de apă din cauza unui TikTok? Atunci, da, trebuie să ai mare grijă. „Simptomele se dezvoltă progresiv”, explică Gladstone.

Suprahidratarea ușoară poate fi de obicei tratată prin reducerea aportului de apă. Cu toate acestea, dacă vă copleșește corpul, atunci veți începe să dezvoltați simptomele menționate mai sus.

Dacă te-ai antrenat din greu și ai băut o cantitate excesivă de apă și începi să dezvolți dureri de cap, amețeli, greață sau incapacitate de a gândi clar, atunci hiperhidratarea ar trebui să fie diagnosticul potrivit.

Cristian Pațurcă, „golanul” ce ne-a lăsat moștenire Imnul Libertății. Radu Bănică ne-a amintit de el, într-un show tv