Salată cu două feluri de dovleac și cușcuș

Salată cu două feluri de dovleac și cușcuș
Această salată de cușcuș cu dovleac copt conține și dovlecei, brânză feta și pătrunjel. Este un fel de mâncare vegetariană ușoară, sănătoasă și sățioasă, care poate fi savurată caldă sau rece.

Rețeta de salată de cușcuș cu dovleac este consistentă, necesită un efort minim și poate fi o cină sănătoasă sau un prânz gata în cel mai scurt timp. Aromele și texturile sunt de-a dreptul amețitoare.

Ingrediente pentru salată cu două feluri de dovleac și cușcuș

Dovleac portocaliu

Dovlecel

Ceapă roșie

Cușcuș perlat (cușcuș israelian)

Brânză feta: brânza de capră este ideală

Ulei de măsline extravirgin

Pătrunjel proaspăt: în caz contrar, folosiți coriandru sau busuioc.

Chimen

Semințe de susan prăjite

Suc proaspăt de lămâie

Cum se prepară salata de cușcuș cu două feluri de dovleac

Preîncălziți cuptorul la 180°C (ventilator) și tapetați o tavă mare cu hârtie de copt. Combinați dovleacul, dovlecelul și ceapa roșie, tăiate bucăți, și stropiți-le cu puțin ulei de măsline. Se condimentează cu piper, sare și puțin chimen. Se prăjește timp de 30 – 40 de minute sau până când dovleacul este fraged.

Separat se fierbe cușcușul la o oală cu 1 1/12 căni de apă. Scoateți legumele din cuptor. Adăugați cușcușul, brânza feta, pătrunjelul și sucul de lămâie. Amestecați bine. Ornați cu semințe de susan și savurați.

Pregătirea dovleacului este cu siguranță partea cea mai laborioasă a acestei rețete. Începeți prin a așeza dovleacul în poziție verticală pe partea sa plată. Luați cuțitul ( trebuie să fie unul foarte bine ascuțit) și tăiați dovleacul în jumătate pe mijloc (pe lungime). Folosiți apoi o lingură pentru a scoate toate semințele și fibrele care le înconjoară. Folosind un curățător de legume, îndepărtați coaja. Tăiați apoi fiecare jumătate în felii, apoi tăiați aceste felii în cuburi mai mici.

Această salată se va păstra proaspătă timp de aproximativ 1-2 zile într-un recipient ermetic în frigider, deși cel mai bine este savurată proaspătă. Nu este nevoie să reîncălziți legumele sau cușcușul perlat – pur și simplu savurați-o rece.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Caitlin Rule, Nutritionist (@goodnessavenue)

Sursa: Instagram