Studenții de la UMF „Carol Davila” beneficiază acum de cel mai nou și mai modern laborator de practică pentru odontoterapia restauratoare în stomatologie. Simulatorul a fost oferit facultății ca urmare a unei investiții de 5 milioane de lei, susținută de Sectorului 4 al Municipiului București și a Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila”.
Laboratorul performant va fi utilizat de către studenții de anul III și de anul IV ai Facultății de Stomatologie, cărora li se permite acum să exerseze manevrele stomalogice în condiții similare cu cele din cabinetele de specialitate.
Primarul Daniel Băluță, prezent la inaugurare
Recepția acestui sistem ultra-performant a fost precedată de un eveniment academic în cadrul căruia a fost semnat certificatul de înființare a laboratorului. Alături de reprezentanți ai UMF „Carol Davila” și ai Facultății de Stomatologie s-a aflat și primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, care s-a declarat încântat de evoluția proiectului de regenerare materială și calitativă a infrastructurii educaționale și medicale destinată stomatologiei.
„Inaugurăm laboratorul de simulare pe care, și eu, ca student, mi l-am dorit, dar, din păcate, la vremurile acelea, nu am avut parte de el. Important este că aceia care sunt astăzi studenți la Medicină Dentară, în anii III și IV, pot folosi această infrastructură medicală pe care o regăsim în toate țările civilizate, menită să crească nivelul de pregătire al studenților, din punct de vedere calitativ și să stimuleze cât mai mulți tineri să vină în București, la UMF „Carol Davila”.
Acest laborator vine să întregească un concept pe care împreună l-am realizat, Sectorul 4, UMF „Carol Davila” și Spitalul Universitar de Urgență București, și care este completat de Spitalul de Stomatologie, unde se desfășoară partea clinică.
Modulul de chirurgie, în pregătire și el, spune primarul Băluță
Mai mult, ne interesează să acordăm atenția cuvenită și zonei de chirurgie, drept pentru care ne dorim să putem demara lucrările și pentru modulul de chirurgie, astfel încât în doi – trei ani acest sistem integrat să fie finalizat. Vom face tot ce ne stă în puțință ca învățământul medical să aibă cele mai bune condiții, pentru ca tinerii medicii să fie cât mai bine pregătiți și să râmână acasă, în România”, a susținut Daniel Băluță, conform unui comunicat primit la Redacție.
Importanța exercițiului educativ în condiții similare celor oferite de centrele universitare de top din Europa a fost evidențiată și de către prof.univ.dr. Viorel Jinga, rectorul UMF „Carol Davila”.
„Simularea intervine ca o componentă esențială în pregătirea și în formarea viitorilor specialiști, care, la terminarea Facultății de Stomatologie au dreptul de liberă practică și pot lucra. De aceea, simulatorul este foarte important pentru că permite realizarea unui scenariu clinic, prin care cei care lucrează pe simulator, într-un mediu controlat, pot deprinde abilitățile de care au nevoie, pentru ca, ulterior, manevrele stomatologice să devină un automatism, iar viitorii medici să poată lua decizia corectă în cel mai scurt timp posibil”, a declarat rectorul UMF.
Studenții, instruiți la standarde înalte
Despre importanța alinierii infrastructurii aferente învățământului medical la normele europene a vorbit și prof. univ. dr. Andreea Didilescu, decanul Facultății de Stomatologie.
„Asistăm la un moment important, un pas enorm pe care îl facem în pregătirea practică a viitorilor medici stomatologi. Acum, putem susține, fără nicio îndoială, că am reușit să ne aliniem tuturor standardelor tehnice în acest domeniu și vom putea instrui studenții la cele mai înalte standarde posibile în acest moment în România. Acest lucru este posibil datorită implicării de care a dat dovadă Primăria Sectorului 4 și domnul primar Daniel Băluță, căruia îi mulțumesc!”, a declarat decanul Facultății de Stomatologie.
Laboratorul va putea fi folosit de către 24 de studenți simultan
Unitatea de simulare a tehnicilor dentare, intrată astăzi în dotarea Amfiteatrului UMF „Carol Davila” de pe Șoseaua Olteniței, este cel mai nou și mai modern laborator în domeniu, și poate fi folosit de către 24 de studenți simultan. Acestora li se oferă cel mai fluid flux de lucru în educația stomatologică, cu instrumente digitale integrate, precum și un mediu de învățare realist, aproape similar cu cel pe care îl găsesc în cabinetul de stomatologie.
Conform specialiștilor, acest laborator de simulare a manevrelor stomatologice este, totodată, o soluție adaptabilă care oferă ergonomie de lucru ideală și însușirea rutinei pentru controlul infecțiilor, precum și posibilitatea de optimizare a activităților de predare și dezvoltarea abilităților practice ale studenților, ceea ce face mult mai ușoară tranziția de la activitatea teoretică spre activitatea clinică la pacienți.
Sute de studenți vor beneficia de noua tehnologie
Laboratorul proaspăt inaugurat va fi utilizat de studenții din anul III – 4 serii de studenți (câte două serii de studenți pe semestru) – 200 studenți pe semestru – stagiu de 2×2 ore pe săptămână), dar și de studenții anului IV, la începutul semestrului, pentru exersarea manoperelor stomatologice (3 serii de studenți de anul IV, 300 studenți – două săptămâni la începutul fiecărui semestru înainte de a începe activitatea clinică pe pacient).
Stațiile de lucru de ultimă generație permit operarea instrumentelor cu două sau patru mâini (student-profesor), precum și monitorizarea și înregistrarea tuturor activităților și a performanțelor studenților. Echipamentele dispun, de asemenea, și de un sistem computerizat interconectat, ce permite transmiterea pe monitoarele din sală a demonstrațiilor făcute de cadrele didactice.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook