Somnul te poate îngrășa. Nu face asta dacă vrei să-ți păstrezi silueta

Somnul te poate îngrășa. Nu face asta dacă vrei să-ți păstrezi silueta
Cu toții știm că odihna este esențială pentru buna funcționare a corpului și a minții. Însă există situații în care somnul te poate îngrășa.

Când ești la dietă, dacă dormi 5 ore sau mai puțin vei depune cu 2,5 ori mai multă grăsime abdominală decât cei care dorm mai mult. Nu depăși prea mult nici somnul de 8 ore atunci când ești la dietă, deoarece are efecte asemănătoare. Intervalul ideal de somn atunci când încerci să slăbești este de 6-7 ore. Iată cum te poate îngrășa somnul. 

Studiile arată că somnul are o influenţă directă asupra greutăţii corpului şi longevităţii vieţii. Cercetătorii de la Universitatea Warwick şi de la Universitatea Federico II din Napoli au descoperit că oamenii care dorm mai puţin de 6 ore sunt cu 12 la sută mai expuşi să moară prematur, înainte de a ajunge la vârsta de 65 de ani, decât cei care dorm între 6 şi 8 ore. Cercetarea s-a bazat pe 16 studii care au inclus 1,3 milioane de oameni. În acelaşi timp, ei au demonstrat că şi somnul prea îndelungat poate avea efecte negative asupra longevităţii vieţii.

Somnul te poate îngrășa. Ce spun cercetătorii

Alt studiu realizat pe gemeni, de către cercetătorii din Washington, a arătat că oamenii care dormeau mai puţin de 7 ore aveau o predispoziţie clară spre obezitate, spre deosebire de cei care dormeau mai mult de 9 ore. Este vorba de influenţa acestui fenomen asupra unor gene responsabile de senzaţia de saţietate şi timpul de absorbire a zaharurilor. Studiul s-a  efectuat pe un eşantion de peste o mie de gemeni.

La aceeaşi concluzie au ajuns şi cercetătorii de la Clinica Mayo din Rochester . Studiul lor a demonstrat că persoanele care dorm puţin mănâncă mai mult decât cele care se odihnesc adecvat. “Pentru a preveni luarea în greutate trebuie să acordăm programului de somn o importanţă deosebită. Evitaţi să dormiţi şase ore pe noapte, deoarece riscul de a deveni obezi este unul destul de ridicat”, spune Andrew D. Calvin, medic cardiolog și co-autorul cercetării.

Foto: Facebook

Metode pe care le folosesc psihologii pentru a scăpa de stres