Așa cum a văzut toată lumea, fata s-a descurcat bine, dar tânărul Alex din Timișoara a oferit un show cu adevărat aparte prin mișcările sale. Twerk presupune scuturarea rapidă a posteriorului, pe ritmul muzicii. E un gest văzut deseori în ilustrația manelelor, dar și în clipurile rap.
@cusidespreartisti sincer #cusidespreartisti #untold #beberexha ♬ Shurakato – Minelli
În urma invitației de a urca pe scenă doi tineri din public, aleși au fost o tânără din Târgu Mureș și un tânăr din Timișoara, amândoi neștiind ce surpriză îi așteaptă. Aceștia au fost puși în fața provocării de a dansa twerk, pe ritmurile artistei americane. A fost un adevărat „duel”, căci publicul a fost invitat să își susțină prin aplauze favoritul.
Alex, băiatul pasionat de twerk. Spune că a învățat singur
Alex a dovedit că, deși twerk este practicat mai ales de fete, și băieții se pot descurca d e minune. El a impresionat cu mișcările sale uluitoare. Dansul lui i-a lăsat fără cuvinte pe toți cei prezenți. „Unde ai învățat să dansezi atât de bine, Alex?”, l-a întrebat Bebe Rexha, iar răspunsul său a fost surprinzător: „Singur, acasă am învățat!”. Marea pasiune a lui Alex din Timișoara e dansul și twerk în mod special, după cum s-a văzut.
@alexlucian @BebeRexha you’re an angel. 🩵 I’m Alex and I will be grateful for as long as I live. I’ve been following you for years and I just lived my dream as an aspiring performer after 10 years of dancing.🩷 Thank you @Untold Festival for making this possible✨ #untoldfestival #untold #romania #fyp #beberexha #dance #viral #foryou ♬ Hey Mama (feat. Nicki Minaj, Bebe Rexha & Afrojack) – David Guetta
Bebe Rexha a prezentat în premieră melodia „One in a million!”, iar un fan a fost așa de entuziasmat încât și-a scos pantalonii scurți și i-a aruncat pe scenă. Artista, surprinsă de gestul fanului, a crezut inițial că este vorba despre lenjerie intimă și, într-un moment amuzant, a mirosit piesa de îmbrăcăminte, apoi a returnat fanului pantalonii.
„Aceștia sunt idolii copiilor noștri!”
„Întreaga Românie s-a isterizat de prezenta trapperului Gheboasă. Nu atât de prezență, cât de versurile pieselor sale. Generațiile de peste 25 de ani nu știu cine-i acest cântăreț de manele și de trap, în timp ce adolescenții îi știu toate versurile pline de trivialități. Cântă folosind un jargon de la periferia societății.
În urmă cu 20-30 de ani, cam același tip de exprimare vulgară era întâlnit în cântecele trupelor BUG Mafia, Paraziții, La Familia. De altfel, Paraziții și Puya vor urca pe scenă în această seară. Cu ani în urmă, membrii acestor trupe și cântecele lor pline de înjurături erau ascultate și aplaudate de părinții acestor copii de la UNTOLD, care sunt extaziați acum de Gheboasă.
Automat au apărut reacții pro și contra de la persoane cunoscute în media”, scrie jurnalista Simona Ionescu, duminică, 6 august, în evz.ro.
Expertul antidrog Cătălin Țone, care cu siguranță a traversat și perioada de succes BUG Mafia, a criticat prestația lui Gheboasă pe pagina sa de Facebook. A postat și versurile care îi entuziasmează pe tineri și pe care le știu pe de rost.
View this post on Instagram
Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu nu s-a lăsat dus de valul indignării, zice el. „Băi nene câtă ipocrizie! Ați avut nevoie de Gheboasă ca să vă oripilați de abjectul din jur? Înseamnă că nu ați ascultat niciodată hip-hop, rap sau alte chestii care zgârie creierii. Versuri de 1000 de ori mai abjecte urlate din boxe fac sute de milioane de dolari. Băiatul ăla, Gheboasă, e Beethoven pe lângă alții – e adevărat, de limbă engleză- care câştigă premii şi sute de milioane.
Ah, şi încă o chestie: mult hulitele manele sunt de 10000 de ori mai melodioase şi ascultabile decât porcăriile rap şi hip-hop. Mă irită maxim când tot ce e românesc vă pute, dar ridicați în slăvi porcării şi tendințe doar pentru că vin de afară. Nimeni din lumea „bună” nu se revoltă la „instalațiile” fără noimă sau estetism (ultimele văzute: adidaşi rupți, sârme ruginite, schele cu plante aruncate acolo, fotografii cu oameni urâți în posturi indecente), că, nu-i aşa, e „artă urbană neînțeleasă de conservatori”, dar ne astupăm urechile când unul zbiară chesii naşpa la marele festival.
Iubiți sau urâți ce vreți, dar nu mai fiți ipocriți. Că urlă în română sau engleză porcării, e la fel de abject. Altfel spus tâmpiții lor nu sunt mai cool decât tâmpiții noştri”, a scris Daniel Funeriu.
Sociolog rom, lecție de cultură generală
„Văd lumea oripilată de versurile muzicilor cântate pe scena UNTOLD de câțiva artiști extrem de populari în rândul tinerilor și adolescenților (gen Gheboasa). Se propune stropirea cu aghieazmă mare, se leșină de grija viitorului și se induce ideea că cei ce sunt acolo în public reprezintă un pericol pentru națiune.
Cu siguranță, versurile sunt extrem de vulgare și pline de mizerie. Eu nu consum muzica asta și nici nu cred că o voi consuma vreodată. Din păcate însă nu pot să nu văd că nu e nimic nou sub soare cu muzica de genul ăsta și că ea a existat, sub varii forme, mai dintotdeauna.
Folclorul românesc de secolul XIX (cam de atunci avem primele surse) avea și melodii cu versuri extrem de vulgare care erau super populare în acele vremuri. Melodii de genul asta au existat și în perioada interbelică, ba chiar și în comunism (atunci erau mai cu „perdea”).
Ĺa nivel internațional, muzicile cu versuri dure, macabre și pline de înjurături sunt și mai prezente de prin anii 80, iar „muzicile de cartier” care ajung și în România anilor 90 nu sunt despre panseluțe și zbor de fluturi. Că noi am crezut că e vorba despre, e ceva ce ține de accesul nostru la educație de calitate….
Din punctul meu de vedere, ceea ce fac acum artiștii români care au astfel de muzici și mesaje nu e decât o adaptare la „piață”. Fiți siguri că dacă muzica lor nu ar avea un public consistent, s-ar reprofila :)). Așa că nu cred că e nevoie de stropire cu aghiazmă mare și nici nu cred că viitorul nu ne este în pericol din cauza muzicilor celor ca Gheboasă”, a punctat sociologul Gelu Duminică.
Acestea au fost primele reacții. De duminică și până acum, lucrurile s-a inflamat și mai tare.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook