Tinerii consumă  lecitină în perioada examenelor, dar şi de cei care au activitate intelectuală intensă. Însă, beneficiile acestui remediu natural sunt mult mai multe.

Lecitina. Beneficii

Lecitina din ou poate fi bună pentru cei care suferă de SIDA, herpes, sindrom de oboseală cronică și dereglări imunitare asociate îmbătrânirii. Studii recente au demonstrat că acționează mai bine la persoanele cu aceste boli decât o face varianta din soia.

Mulţi cred că lecitina e o plantă şi poate fi cultivată în propria ogradă. În realitate însă, lecitina este o substanţă naturală fosforată, din clasa lipidelor, care se găseşte peste tot în organism sau în gălbenuşul de ouă.

Lecitina face ca celulele să funcţioneze, fac schimb între interiorul celulei şi exteriorul celulei.

Lecitina ajută la buna funcţionare a ficatului

Noi cunoaştem lecitina mai ales pentru că este recomandată celor care au nevoie în perioadele în care sunt suprasolicitaţi din punct de vedere intelectual.

Prin componenta ei numită colină, lecitina are un rol foarte important la nivel cerebral.

Un alt rol foarte important pe care-l are lecitina, poate mai puţin cunoscut, este de a ajută la buna funcţionare a ficatului. Ajută la digestia grăsimilor şi folosirea grăsimilor în organism să fie optimă. Împiedică depunerea exesului de grăsimi la nivelul ficatului.

Cosumatorii de acool şi cei care beau multă cafea, nu ar fi rău ca în anumite perioade să ia un supliment de lecitină, spun specialiștii.

Unde se găsește lecitina

Lecitina se găseşte în ficatul de viţel, carnea roşie şi soia. În mod natural are aspectul de ceară moale, dar este de fapt o grăsime.

Pe lângă gălbenuşul de ouă, o mare cantitate de lecitină are ficatul de viţel, carnea roşie, leguminoase precum fasolea, mazărea, produsele pe bază de soia, dar şi produsele lactate.

Cui îi folosește lecitina

  • Lecitina poate să fie benefică şi persoanelor în vârstă, personelor care au fost diagnosocate cu Alzheimer, datorită componentei colina, care ajută la buna funcţionare a creierului.
  • E bună şi celor care au colesterolul crescut.
  • Nu este recomandat să fie consumată în doze mari, ci la nevoie.

Masca de protecție vă afectează pielea? Cum se alege, în funcție de ten

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri