Simona Ionescu / Redactor Șef

Halucinant, până unde merge minciuna influencerilor ca să câștige adepți. Făcătura, dată în vileag

Halucinant, până unde merge minciuna influencerilor ca să câștige adepți. Făcătura, dată în vileag
Mai nou, marile companii apelează la influenceri pentru a se promova, iar aceștia fac orice pentru a fi găsiți atractivi de posibilii finanțatori. O investigație a scos la iveală detalii halucinante despre până unde merge minciuna influencerilor pentru a câștiga adepți.

Este de-a dreptul halucinant până unde poate merge minciuna influencerilor pentru a câștiga adepți. E strigător la cer ce fapte sunt capabili să facă, dar și când sunt loviți de karma, suferă din plin. Este povestea celor mai mari influencerițe din China, care au pățit-o rău, iar întreaga lor urzeală a fost dată în vileag.

Companiile apelează tot mai des la influenceri pentru a plasa produse și servicii. Ca să fie atractivi, influencerii au o nevoie constantă de urmăritori pe rețelele sociale. Ca să-i țină acolo și să câștige adepți noi, ajung să facă lucruri incredibile. Un om normal se miră cum s-au putut gândi până într-acolo.

Cum a început scandalul influencerițelor chinezoaice

Un mega scandal a izbucnit în China după ce mai multe influencerițe frumoase, bogate și atractive, opt la număr, s-au îmbolnăvit de o ciupercă la picioare, toate în același timp. Toate mergeau la aceeași sală de fitness, un loc scump, de fițe, unde abonamentul costa 2.000 de dolari pe lună, dar unde, se pare, nu se prea igienizau dușurile.

Cel puțin așa s-a spus. „Divele” trebuiau să pășească prin bălțile de apă și, eventual, să se aleagă cu vreo ciupercă la picioare, după antrenamente. Incidentul însă a pus lumea pe gânduri. Nu este chiar ceva foarte obișnuit ca opt persoane să aibă ciupercă la picioare în același timp și toate să fie prietene. Așa că lumea a început să investigheze, iar descoperirea a fost șocantă.

Halucinant, până unde merge minciuna

S-a descoperit că niciuna din celebrele influencerițe nu era chiar așa de bogată cum pretindea. Ba chiar, fără mult make-up nici năucitor de frumoase nu erau. De fapt, erau doar drăguțe. S-ar putea spune că viața a fost „incorectă” cu ele: le-a dat frumusețe, dar nu și bogăție. Însă au vrut să compenseze. Prietene bune și cu planuri mari, și-au făcut o strategie pe care o credeau imbatabilă.

Halucinant, până unde merge minciuna influencerilor ca să câștige adepți. Este strigător la cer ce fapte sunt capabili să facă
Chinezoaicele au făcut chetă pentru o pereche de colanți Gucci și o purtau pe rând, nespălată (Sursa foto: Instagram)

Încet, încet, investigatorii au aflat adevărul. Făcătura a fost dată în vileag. Ce au făcut fetele? Au pus mână de la mână să cumpere haine sau accesorii de firmă sau să închirieze cu porția, locații de lux. Au mai cooptat și pe alții în grup pentru că, se știe, brandurile mari vând scump. Așa se face că fetele au făcut chetă pentru o pereche de colanți Gucci și au împărțit-o între ele.

Fiecare a plătit câte 30 de dolari pentru a strânge banii necesari pentru colanții plini de logo-ul Gucci pe toată suprafața lor, foarte la modă în acea perioadă. Au cumpărat o singură pereche și au împărțit-o. Fiecare dintre ele își rezerva o zi pentru a-i purta. Aveau chiar și un calendar Google pentru asta.

Halucinant, până unde merge minciuna influencerilor ca să câștige adepți. Este strigător la cer ce fapte sunt capabili să facă

„În ziua asta mă duc în acest oraș, trebuie să fac o grămadă de poze. În ziua asta rezerv hotelul X, trebuie să fac poze”, apărea notat în calendar.

Halucinant, până unde merge minciuna influencerilor ca să câștige adepți. Este strigător la cer ce fapte sunt capabili să facă
De la una din influencerițe care a făcut o ciupercă la picior, s-au îmbolnăvit și celelalte 7 care împărțeau colanții de firmă (Sursa foto: Instagram)

Au stabilit chiar și după câte purtări trebuia spălată perechea de colanți. Că nici să o spele după fiecare purtare, s-au gândit ele, nu mergea, deoarece s-ar fi deteriorat. Așadar, una dintre ele trebuia să spele colanții. Nu i-a igienizat. Cea dinaintea ei făcuse ciupercă la picioare. Apoi toate celelalte opt tinere care au îmbrăcat colanții după ea, au luat-o și ele.

Economia influencerilor este o adevărată nebunie

Dar revelația investigatorilor nu s-a oprit aici. Și mai ciudat este că există pachete speciale pentru influenceri la hoteluri. Reglate între ei, cu acordul stabilimentului, în fond. Orice doritor poate intra pe un chat special care facilitează acces în locuri instagramabile exostbitant de costisitoare.

„Rezervăm suită prezidențială la hotelul Shangri-La, toată lumea pune câte o sumă, vreo 100 de dolari fiecare, iar pentru asta aveți 30 de minute să faceți poze” – așa poate suna unul din anunțuri.

Halucinant, până unde merge minciuna influencerilor ca să câștige adepți. Este strigător la cer ce fapte sunt capabili să facă
Influencerii din China fac chetă pentru a petrece 30 de minute în hoteluri ultra luxoase, ca să își facă poze (Sursa foto: Instagram)

Și toți influencerii pun câte o sută de dolari, sumă ce preprezintă un adevărat chilipir față de miile de dolari cât costă o noapte de cazare la hotel. Apoi se fotografiază în ipostaze incitante, în pat, în fața ferestrei. Toți, pe rând. Imaginile le aduc invidia celor care „nu-și permit” (fără să cunoască de fapt ce e în spatele pozelor), imagine, noi urmăritori pe rețelele sociale și, evident, potențiali noi clienți „cuceriți” de impactul media al influencerilor respectivi.

Hotelul are totul pregătit pentru poze, astfel că, odată ajuns acolo, patul (care în mod normal stă într-o altă parte a camerei) este mutat în fața ferestrei ample, pentru ca imaginile ce vor apărea pe rețelele sociale să arate perfect.

Halucinant, până unde merge minciuna influencerilor ca să câștige adepți. Este strigător la cer ce fapte sunt capabili să facă
Totul e riguros calculat de influenceri, pentru imagini în lux și opulență pe rețelele sociale (Sursa foto: Instagram)

Un influencer a explicat că, dacă patul este prea greu de mutat, se apelează la altă strategie. Se mută o masă în fața ferestrei, se pun pe ea așternuturi, perne, pătură. Practic, se transformă masa într-un pat instagramabil, pentru poze, iar toată manevra nu poate dura mai mult de 30 de minute. 

„Mă uit pe fereastră stând pe masa acoperită cu pilote ca și cum ar fi patul, și dau impresia că m-am trezit așa”, a relatat o influenceriță.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri