Europenii care vor să trăiască senzații tari sunt invitați în cea mai nouă stațiune de litoral grecească. Santorini „made in China” tocmai a devenit vedetă internațională. Totul arată exact ca și pe insula grecească. Casele sunt văruite, marea e albastră, cei influencerii care au vizitat spun că până și vântul bate „ca în Santorini”. La restaurante se vinde celebrul frappe grecesc și lista poate continua. Este, în fapt, o replică 1:1 a celebrei stațiuni de pe malul Mării Egee.
Chinezii au replicat replicată pe 1500 ha
Toată lumea iubește frumusețea insulei iconice Santorini, dar chinezii au făcut și ceva concret în sensul ăsta. Nu e vorba de achiziția de bilete de avion. Dacă nu au bani să se ducă până în Grecia, la Santorini, au construit Santorini la ei, în China.
E drept că și-au făcut un Santorini în miniatură, în provincia Yunnan din sud-vestul Chinei. Nu e vorba de o machetă, ci de o stațiune care este replica fidelă a insulei de la Marea Egee, dar fără mare și vulcan.
Construit într-o așezare montană numită „Statul ideal al lui Dali”, pe partea laterală a lanțului muntos Cangshan, Santorini chinezesc are vedere la lacul Erhai. Și chiar dacă lipsesc marea adâncă, apusurile de soare marine și vulcanul, chinezii au avut grijă să replice plajele și arhitectura, dar și peisajele „grecești” care pot fi ideale pentru fotografii de nuntă pentru localnicii care nu își permit să călătorească în străinătate, dar și-au dorit întotdeauna o experiență exotică.
View this post on Instagram
„Acest oraș stațiune are peisaje frumoase și clădiri în stil Santorini, atrăgând multe cupluri să facă fotografii de nuntă”, a scris, recent, chinatoday.com.cn scris recent.
Stațiunea replică oferă hanuri turistice, hoteluri de tip boutique, o serie de afaceri locale, apartamente, toate văruite în alb și multe cu cupole albastre, străzi mici întortocheate împodobite cu bougainvillea înflorite și alte plante mediteraneene, o vedere panoramică a apei și faimosul frappe grecesc. Nu lipsesc, evident, nici inscripțiile, în chineză.
Santorini „made in China”
Cum era de așteptat Santorini chinezesc a devenit punctul central de interes și destinația multor influenceri prezenți pe rețelele sociale din China. Stațiunea chineză Santorini acoperă o suprafață de 1500 de hectare și a costat echivalentul unui miliard de euro.
View this post on Instagram
Pentru chinezi, este destinația turistică aspirațională de ultimă generație, atrăgând o populație care nu poate călători în străinătate, dar își poate permite o „experiență internațională” la nivel local, susțin jurnaliștii greci de la ERT. După cum susțin cunoscătorii, chinezii nu vor copia niciodată un loc dacă nu îl admiră și dacă îl respectă cu adevărat, au adăugat jurnaliștii.
Sat de pescari populat cu actori, pentru fotografii de Instagram
Chinezii nu sunt la prima realizare de acest fel. În 2021, pe fondul interzicerii călătoriilor în străinătate din cauza pandemiei de Covid 19, a fost „deschis” un prim sat „autentic” cu peisaje idilice perfecte pentru a fi fotografiate și postate pe Weibo, cea mai mare platformă de socializare din China.
Localitatea din Comitatului Xiapu, un fost sat pescăresc abandonat de locuitori a fost transformat atunci în cea mai mare atracție turistică a țării. În loc de țărani au fost angajați actori, iar animalele introduse în peisaj erau unele dresate, capabile să execute anumite activități la comandă, repetitiv, spre deliciul publicului venit să fotografieze „viața la țară”.
Jurnaliștii de la The Times l-au intervievat în 2021 pe Liu Weishun, un bărbat de 43 de ani, bărbatul care are o „afacere” cu pescari. Nu prind nimic aceștia. Ei sunt angajați pentru a arunca în apă plasele imense care arată așa de bine în fotografiile realizate de turiști. Liu, arată sursa citată, le-a spus celor de la The Times că în jur de 500 de vizitatori vin zilnic aici. Fiecare plătește câte 3 dolari pentru a face fotografii cu „pescarii”.
Sursa foto: Instagram
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook