Luni, 3 august, toate forurile de conducere ale Italiei – președinte, premier, miniștri, primar, reprezentanți ai partidelor – au participat, la Genova, la inaugurarea noului pod, numit acum San Giorgio, în locul vechiului pod Morandi, care s-a prăbușit în timpul unei furtuni, pe 14 august 2018.
EXCLUSIV
Era imperios necesară reconstrucția unui alt pod, după ce podul Morandi, cunoscut şi ca “Podul Brooklyn” al Genovei, a fost demolat în totalitate, ca urmare a tragediei de acum doi ani. Podul
trece peste un curs de apă, peste calea ferată şi o serie de blocuri de locuinţe şi depozite, constituind o veriga-cheie pentru autostrada care leagă Italia de Franţa.
Construcția podului San Giorgio s-a făcut de către stat, care l-a eliminat din joc pe fostul antreprenor al vechiului pod, din cauză că nu a întreținut construcția pe care o avea în exploatare. Chiar înainte de tragedie – avea să releve ancheta – un inginer din Genova semnala probleme majore legate de siguranţa podului, din cauza coroziunii cablurilor de oţel care susţineau structura. Acelaşi expert spunea despre podul Morandi că este un “eşec al ingineriei”, după ce, în primii 30 de ani de existenţă, structura a necesitat continuu lucrări de întreţinere foarte costisitoare.
Acum, o dată cu inaugurarea noului pod, presa italiană a scris că de mare ajutor la construcția noului pod au avut-o și muncitorii români.
În jur de 400 de români dintr-un total de 1800 de muncitori au lucrat timp de doi ani la ridicarea podului San Giorgio. S-a precizat acest lucru și în știrile tv din cursul zilei, iar comunitatea de români din Genova a fost foarte mândră.
O româncă stabilită în Genova de ani de zile mi-a trimis niște poze și un video de la inaugurare, însoțite de următorul text: „După zile de caniculă, astăzi, la inaugurarea podului, cerul parcă plânge după cele 43 de victime. Printre ele a fost și un șofer român: Marian Roșca”.
Surprinzător, după ploaia mocănească, întreaga suită prezentă la inaugurarea a asistat la apariția unui frumos curcubeu, iar televiziunile au difuzat imagini.
Imagini din 14 august 2018, cu podul și mașinile de pe el prăbușite
Construit în perioada 1963-1967, podul cu o lungime totală de 1,2 kilometri a fost modernizat în 2016. Administratorul autostrăzii confirmă că în 2018 aveau loc lucrări de consolidare a bazei viaductului, adăugând că podul era monitorizat constant.
Bline din dovlecei. Ieftin și bun!
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook