Potrivit ministrului Mediului, Tanczos Barna, inițiativa Casa Verde, care oferă bani pentru instalarea de panouri voltaice, va fi lansată pe 28 aprilie.
Cine dorește să beneficize de cei 20.000 de lei, va trebui să depună cerere începând cu data de 5 mai. „În niciun caz nu este mai îngreunat. Înţeleg supărarea unor instalatori care nu mai decid ei cine să beneficieze de această finanţare. Programul porneşte cu înscrierea instalatorilor pe 28 aprilie, cu lansarea primului apel de cereri de finanţare pe 5 mai, după care, din două în două zile, se vor demara pentru fiecare regiune în parte.
„Bugetul pe regiuni se stabileşte proporţional cu numărul de case individuale intabulate pe fiecare regiune în parte”
Descărcăm de o presiune sistemul informatic astfel încât nu toată ţara aplică în acelaşi timp, ci aplicaţiile, cererile de finanţare se vor încărca de către beneficiari pe regiuni. Bugetul pe regiuni se stabileşte proporţional cu numărul de case individuale intabulate pe fiecare regiune în parte. Beneficiarii potențiali sunt cei care dețin casele individuale intabulate”, a declarat ministrul Mediului, Tanczos Barna.
Un proces mult mai simplu cu aplicația informatică
Din fericire, totul va fi mult mai simplu ca anul trecut, când instalatorii s-au ocupat de strângerea cererilor și alegerea celor care se vor încărca în sistem. În 2023 se va folosi aplicația informatică, care este gata.
„A fost un model greşit pe care a trebuit să-l ducem la bun sfârşit pentru că a fost pe o finanţare parţial europeană şi unde regulile au fost stabilite de la bun început şi ele nu puteau fi modificate în timpul jocului. Am închis acel apel de proiecte. Anul trecut, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a semnat peste 40.000 de contracte.
Doritorii trebuie să demonstreze că nu are datorii la stat și la bugetul local
Anul acesta se încarcă buletinul de identitate şi extrasul de carte funciară, acestea sunt cele două documente cu care se poate încărca orice cerere de finanţare, trebuie să demonstreze în acelaşi timp că nu are datorii la bugetul local şi la bugetul de stat, atât”, a mai spus Tanczos Barna, care a menționat că aplicația informatică e gata. În anul 2019 din 27.000 de cereri au fost aprobate 19.000. În anul 2022 au fost acceptate 39.000 de cereri.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook