De ce e nevoie de lecții filmate
Matematica creează probleme elevilor din toate timpurile. Încă din primele clase se acordă un număr mare de ore de matematică, deoarece matematica e un fel de alfabet comun tuturor oamenilor. Cele patru operații sunt necesare oriunde în lume.
Deja de 25 de ani profesorul a sesizat două chestiuni importante. Prima e că manualul printat nu mai corespunde. El explică de ce. „Când filmezi actul didactic, elevul și profesorul fac un salt. Nu mai poți minți. Părinții se pot uita și știu exact ce se întâmplă cu copiii lor la școală. Video-manualul meu înseamnă transpunerea actului didactic în deplinătatea lui. Profesorii protestează că nu vor să se lase filmați, deoarece acolo se vede ceea ce nu vor iei să se vadă”, arată profesorul de matematică.
Remunerarea profesorilor pe criterii de performanță
O a doua chestiune ține de salarizarea bugetarilor, care trebuie făcută, în viziunea lui, după performanță. „Acum ar fi condițiile extraordinare pentru realizarea acestui lucru. Profesorii care ies cu lecții pe internet trebuie stimulați. Ideea este că dacă nu înțeleg lecția de la profesorul meu mă pot duce la altul și să văd online.
Recomandarea mea este ca Ministerul Educației și Cercetării să plătească cât mai mult celor care ies și oferă lecții ca model pe internet. Eu nu cer nimic, lecțiile mele sunt gratis. Doar îmi pare rău că nu sunt folosite lecțiile acelea”, a mai declarat profesorul Ioan Ursu.
Cum ar trebui împărțiți elevii în clase
Din punctul de vedere al profesorului Ioan Ursu, clasele ar trebui împărțite în trei categorii: copiii de vârf, medii și cei rămași în urmă.
„M-aș concentra pe cei de jos. Primele două grupe au șanse să își facă împreună lecțiile de acasă, cu familia și nu ar apărea probleme de interpretare. Profesorii vor lucra cu grupa de jos și îi vor urmări pe ceilalți. În măsura în care își va ridica clasa fiecare profesor poate fi evaluat și plătit pe măsură. România educată de care vorbea președintele nostru acum poate începe, folosind acest sistem”, mai spune dascălul.
El a vorbit și de faptul că deja România are o generație de părinți prost instruiți în școală. Ce exemplu pot fi aceștia pentru copiii lor? „Avem copii care în clasa a patra nu stăpâneau cele patru operații matematice. Ei au devenit adulți. Ce ne facem cu ei? Educația este temelie. Matematica este stânca pe care construim.
Aș vrea să pot convinge factorii de decizie să implementeze acest sistem de lecții video iar unde nu este internet se poate folosi tele-școala. De asemenea, celelalte discipline se pot organiza după modelul prezentat de mine. Vom genera rezultate mult mai bune. Iar ulterior modelul României poate fi exportat în toată lumea. Profesorii trebuie să fie de acord cu ceea ce spun. Ei înșiși au copii care sunt victimele propriului sistem”, a concluzionat „Profu’ online”.
Lecțiile profesorului le puteți găsi pe canalul său YouTube sau site-ul său.
Sursa foto: YouTube / TVR, Twitter / Profu Online
Fanii lui Lady Gaga au leșinat de plăcere. Unde au văzut-o dezbrăcată
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook