Simona Ionescu / Redactor Șef

Informații de ultimă oră pentru românii care se pensionează pe caz de boală. Ce acte le sunt necesare

Informații de ultimă oră pentru românii care se pensionează pe caz de boală. Ce acte le sunt necesare
Specialiștii susțin că numărul românilor care urmează să se pensioneze pe caz de boală este în creștere. Iată ce aveți de făcut pentru ca drumul să fie ușor.

Birocrația îi pune de multe ori în dificultate pe românii care urmează să se pensioneze pe caz de boală. Iată ce vor trebui să facă.

Primul lucru pe care vor trebui să-l facă românii pentru a obține pensionarea pe caz de boală este să depună o cerere la Casa Județeană de Pensii sau la Casa Națională de Pensii. Bineînțeles, cererea trebuie să fie însoțită de documentele necesare. Ulterior, va fi stabilită o comisie care urmează să verifice actele depuse, pentru a stabili dacă sunt suficiente și mai ales veridice, pentru ca solicitantul să beneficieze de pensia pe caz de boală.

Care sunt documentele de care aveți nevoie

Documentele care nu trebuie să lipsească din dosarul ce urmează a fi depus sunt, în afară de cererea tip, cartea de identitate, certificatul de naștere, precum și carnetul de muncă. De asemenea, vă vor fi necesare carnetul de muncă pentru membrii CAP, acte privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu, precum și livretul militar, actele de stare civilă, precum și diploma de absolvire a învățământului universitar.

Ce acte vă sunt necesare pentru pensionarea pe caz de boală

Mai aveți nevoie și de adeverință din care să rezulte perioada studiilor, dar și adeverinţă privind sporurile cu caracter permanent și o adeverinţă privind condiţiile de muncă deosebite sau speciale etc. Actele vor fi prezentate și în original, dar și în copie.

Cum se obține pensionarea pe caz de boală

După ce toate actele sunt depuse la dosar și depus la Casa Județeană de Pensii sau la Casa Naţională de Pensii, urmează să fie verificate minuțios de o comisie care va fi condusă de un medic specialist. Există și cazuri în care specialistul va lăsa persoanei care cere să fie pensionat pe caz de boală un timp necesar pentru ca acesta să se recupereze și îi va da sau, respectiv, prelungi, un concediu medical. După această perioadă se va relua verificarea dosarului.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre