Vaticanul adună „armata lui Dumnezeu pentru rețelele sociale”. Preoți frumoși și influenceri – FOTO

Pe fondul scăderii numărului de credincioși, noua strategie a Vaticanului este să apeleze la influenceri. Nu la orice fel de influenceri, ci la preoți influenceri, frumoși și cu un număr mare de urmăritori. Toți au fost convocați la Roma.
Vaticanul găzduiește o întâlnire a influencerilor și misionarilor care promovează mesajul Bisericii prin intermediul rețelelor sociale – apelând inclusiv la preoți extrem de atrăgători, care captează atenția online cu comunități numeroase de urmăritori. „Armata lui Dumnezeu pentru rețelele sociale” e gata de luptă.
Peste 1.000 de preoți și călugări s-au reunit săptămâna aceasta la Roma pentru a discuta strategii de atragere a tinerilor spre credință, în contextul în care participarea la slujbe este în scădere dramatică. Printre participanți se numără și câțiva preoți despre care fanii lor spun că sunt „nepământesc” de chipeși și care deja fac „lucrarea Domnului” în mediul online.
Unul dintre ei este părintele Giuseppe Fusari, un culturist cu părutul și barba grizonate din Brescia, Italia, care are peste 60.000 de urmăritori pe Instagram – unii dintre ei dornici de mai mult decât să primească Sfânta Împărtășanie.
„Sper că asta va aduce oamenii mai aproape de Biserică. Există multă curiozitate, iar eu cred că rețelele sociale sunt o modalitate eficientă de a atrage lumea”, a declarat Fusari, care are tatuaje pe corp și, cu mușchii atent lucrați în sala de forță, este o prezență impunătoare.
Fusari, în vârstă de 58 de ani, își folosește platforma pentru a publica atât reflecții spirituale, cât și imagini cu bicepșii săi tatuați sau cu pieptul lucrat în sala de forță – o combinație care pare să prindă bine la public. Majoritatea urmăritorilor săi au între 25 și 55 de ani.
Un alt exemplu este părintele Cosimo Schena, considerat „cel mai iubit” preot din Italia, care și-a dublat comunitatea de credincioși după ce a început să posteze pe TikTok și Instagram.
La 46 de ani, Schena, din Brindisi, are peste 454.000 de urmăritori, iar feed-ul său este plin de fotografii în care zâmbește larg, cu barba îngrijită și o atitudine caldă. El apare adesea alături de cățelul său adoptat, Storm, și militează pentru adopția animalelor din adăposturile locale.
Pentru cei care preferă o prezență mai poetică și artistică, părintele Ambrogio Mazza, în vârstă de 34 de ani, oferă o perspectivă aparte. Preot, poet, chitarist și pasionat de ciclism, Mazza are peste 460.000 de urmăritori pe Instagram și TikTok, cărora le oferă detalii nefiltrate din viața lui de zi cu zi ca slujitor al Domnului. Fotografiile sale sunt apreciate în mod special.
„Ce bărbat frumos este părintele nostru!”, a comentat un utilizator.
„Ești foarte frumos și elegant”, a adăugat altul.
Acești preoți fermecători, care pun la grea încercare jurămintele de castitate ale admiratoarelor și admiratorilor, sunt în fruntea inițiativei Bisericii Catolice de a-și întări prezența în mediul digital. Aceasta a fost o direcție trasată de regretatul Papa Francisc, asumată și continuată de succesorul său, Papa Leon al XIV-lea.
De la alegerea sa, Papa Leon a folosit frecvent platforme precum X (fostul Twitter) pentru a transmite mesajele Bisericii către cei aproape 19 milioane de urmăritori ai săi.
Vaticanul este deschis la multe inițiative moderne menite să atragă tineretul, și nu numai, aproape de Biserică. Încă din pandemie, un preot portughez a primit dezlegare să transforme sesiunile de rugăciune în adevărate petreceri. Acum el este cunoscut drept DJ Padre Guilherme. Este, înainte de toate, un preot catolic asumat. Iar faptul că mixează este doar un al doilea mod prin care duce cuvântul lui Dumnezeu către mase enorme de oameni care nu sunt neapărat congregația lui. Pune muzică la festivaluri purtând gulerul alb și își însoțește deseori seturile cu citate din discursurile Papei sau paragrafe din rugăciuni.
Vaticanul nu este la prima inițiativă de a folosi imaginea preoților atrăgători pentru apropierea de comunitate. În 2022, a lansat chiar un calendar cu bărbați frumoși ai Bisericii, care a stârnit numeroase reacții.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook