Uleiul de peşte. De ce ar trebui să-l consumi zilnic

Uleiul de peşte. De ce ar trebui să-l consumi zilnic
Uleiul de pește ar trebui să fie consumat zilnic, spun specialiștii. Este bogat în acizi graşi Omega-3, importanţi pentru a-ţi menţine o stare de sănătate bună.

Uleiul de peşte ar trebui să fie consumat zilnic, spun specialiștii. Dacă nu vă place peştele şi nu-l mănâncaţi de două ori pe săptămână, aşa cum ar fi necesar, luaţi în calcul să-ţi procuri un supliment cu ulei de peşte.

Veţi obţine suficienţi acizi graşi Omega-3.

Uleiul de peşte. De ce ar trebui să-l consumi zilnic

Uleiul de pește ar trebuie să fie consumat zilnic, spun specialiștii. Este bogat în acizi graşi Omega-3, importanţi pentru a-ţi menţine o stare de sănătate bună.

Grăsimea extrasă din ţesutul de peşte (hering, ton, hamsii, macrou, ficat de cod sau de morun), uleiul de peşte conţine vitaminele A şi E, dar şi acizi graşi Omega-3.

Tipurile găsite în uleiul de peşte au beneficii mai mari pentru sănătate decât Omega-3 care se află în sursele vegetale (acidul alfa-linolenic ori ALA).

Acizii Omega-3 neesenţiali oferiţi de uleiul de peşte au multe beneficii pentru sănătate. Contribuie la dezvoltarea normală a creierului şi a ochilor, previn şi combat inflamaţiile, bolile de inimă

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă un consum de două porţii de peşte la şapte zile şi un aport zilnic de 0,5 g de acizi graşi Omega-3 EPA şi DHA.

Dacă nu poţi mânca peşte de două ori pe săptămână, ia un supliment de ulei de peşte care să conţină 500 mg de EPA şi DHA la 1.000 mg de ulei.

Uleiul de peşte. De ce este necesar

Studiile arată că cei care mănâncă peşte mai des sau iau suplimente cu ulei de peşte au un risc redus de a face boli de inimă.

Principalele beneficii sunt reducerea nivelului de trigliceride cu până la 30%, precum şi creşterea nivelului de colesterol „bun‟, HDL.

Chiar şi în doze mici, uleiul de peşte ajută la reducerea tensiunii arteriale la persoanele cu niveluri crescute. Poate preveni formarea plăcilor care fac ca arterele să se blocheze, scade riscul de aritmii care pot duce la atacuri de cord.

Uleiul de peşte. Întârzie îmbătrânirea creierului

Creierul este alcătuit din aproape 60% grăsimi, iar o mare parte dintre acestea sunt acizi graşi Omega-3.

Pe măsură ce îmbătrâneşti, funcţia creierului tău încetineşte, iar riscul de boală Alzheimer creşte.

Un aport zilnic de Omega-3 este esenţial pentru funcţionarea normală a creierului. Oamenii care mănâncă mai des peşte au un declin mai lent al funcţiei creierului la bătrâneţe.

Unele studii realizate pe eşantioane mici au arătat că uleiul de peşte poate îmbunătăţi memoria.

S-a mai descoperit că suplimentarea cu ulei de peşte în doze mari reduce unele simptome ale schizofreniei, ale tulburării bipolare şi a anumitor tulburări psihiatrice.

Calciul şi vitamina D sunt foarte importante pentru sănătatea oaselor, dar unele studii sugerează că şi acizii graşi Omega-3 pot fi benefici

Persoanele cu aporturi mai mari de Omega-3 pot avea o densitate minerală osoasă mai bună. Unele studii arată că suplimentele cu ulei de peşte reduc markerii de deteriorare osoasă, care pot preveni bolile osoase.

Uleiul de peşte. Ameliorează atenţia la copii

Aacizii graşi deţin o proporţie semnificativă din creier. Aportul zilnic suficient poate fi important pentru prevenirea hiperactivităţii, deficitului de atenţie, impulsivităţii şi agresivităţii la copii.

Un studiu realizat cu ajutorul a 120 de copii din Durham, Marea Britanie, a indicat că suplimentele cu Omega-3 ajută la îmbunătăţirea capacităţilor de scriere, citire şi concentrare la copiii care aveau dificultăţi de învăţare.

Uleiul de peşte.. Menţine sănătatea oculară

Şi ochii au nevoie de acizi graşi Omega-3 pentru a rămâne sănătoşi. S-a observat că persoanele care mănâncă peşte adesea sau iau suplimente cu Omega-3 au un risc redus de degenerescenţă maculară. Este o boală care afectează acuitatea vizuală.

Un studiu a demonstrat că doze mari de ulei de peşte luate pe o perioadă de aproape cinci luni au îmbunătăţit vederea la pacienţii cu degenerescenţă maculară.


Bucătarul secolului XX. A ”inventat” mâncarea gustoasă

Uleiul de lavandă, efecte pozitive asupra pielii, muşchilor şi inflamaţiilor