Creierul este cel mai puternic organ al corpului, iar nutriția este un aspect esențial în viața noastră. Performanța fizică, sănătatea mentală, dar și funcțiile cognitive se află semnificativ în strânsă legătură cu alimentația. Există o gamă variată de alimente care mențin creierul sănătos și îți oferă energia de care ai nevoie. Mai jos, alimente care ajută creierul să rămână în formă. 

Peștele bogat în Omega-3

În această categorie includem somonul, tonul, midiile, macroul, heringul și altele. Grăsimile Omega-3 ajută la îmbunătățirea performanței cognitive, a atenției și chiar protejează creierul împotriva îmbătrânirii. Un studiu din 2017 a arătat ca persoanele cu un nivel mare de Omega-3 aveau o circulație mai bună a sângelui în creier.

Broccoli

Pe lângă faptul că este o sursă bună de fibre, broccoli este benefic și pentru creier, iar consumul lui reduce riscul de boli neurodegenerative. In plus, broccoli conține vitamina C si flavonoide, iar acești antioxidanți pot contribui la sănătatea creierului.

Alimente care ajută creierul să rămână în formă. Miezul de nucă

Cercetările arată că un consum regulat de nuci este asociat cu un creier sănătos și o memorie mai bună. Explicația este că mai mulți nutrienți din nuci – grăsimile sănătoase, antioxidanții și vitamina E – ar putea sta la baza beneficiilor pentru creier.

Fructele de pădure

Căpșunile, afinele, murele, zmeura și alte tipuri de fructe de pădure, cu o cantitate mare de antioxidanți, ajută la memorarea sau învățarea mai ușoară. De asemenea, ajută la comunicarea rapidă între neuroni, protejând procesele care pot distruge neuronii.

Cafeaua

Impactul cofeinei asupra creierului se resimte în câteva moduri. Ține creierul în alertă, ceea ce îmbunătățește timpul de reacție, atenție vizuală și învățarea pasivă, însă efectul este scurt.

Ciocolata neagră

Ciocolata neagră (70-100 %) este foarte bună pentru menținerea minții agere din cauza multitudinii de antioxidanți pe care le posedă în compoziția sa.

Viviana Sposub îndrăznește! Ce planuri are cu George Burcea

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp