Ce să mănânci ca să ai ochi sănătoşi

Ce să mănânci ca să ai ochi sănătoşi
Nu mai vezi bine când citești la o lumină slabă, când ești la calculator ori în fața televizorului? Luptă împotriva slăbirii vederii, înainte să ai nevoie de ocherari cu lentile groase!

Este important să ai ochi sănătoşi și să îți dai seama din timp că nu mai poți citi literele mici, că simți ace în ochi după mai multe ori în fața calculatorului.

Ce să mănânci ca să ai ochi sănătoşi

Unele alimente nu hrănesc doar corpul, ci aduc beneficii şi ochilor, luptă împotriva slăbirii vederii, previn degenerarea musculară, încetinesc apariţia cataractei, previn orbirea pe timp de noapte sau pierderea vederii.

Vitaminele şi mineralele importante pentru ochi sunt beta carotenul, vitamina C, zincul, vitamina E şi acizii graşi Omega 3. Iată câteva dintre alimentele în care putem găsi „ingredientele“ necesare sănătăţii ochilor.

  • Morcovii sunt bogaţi în beta caroten şi protejează ochii, micşorând riscul apariţiei cataractei şi a problemelor de vedere. Spanacul este bogat în beta caroten, vitamina C, luteină şi zeaxantină. Studiile au arătat că absoarbe o mare parte din lumina albastră, dăunătoare ochiilor. Este unul dintre cele mai bune alimente pentru reducerea apariţiei bolilor maculei, la care suntem predispuşi odată cu vârsta.
  • Cartoful dulce, o altă legumă ce contribuie la sănătatea ochiului, plin de beta caroten.
  • Broccoli, vărul mai puţin cunoscut al conopidei, este recomandat pentru proprietăţile sale. Această legumă conţine nutrienţi ce reduc problemele oculare.
  • Roșiile conțin din belșug vitamina A şi nu doar că previne orbirea pe timpul nopţii, dar îmbunătăţeşte vederea. Studiile realizate cu privire la efectele acestei legume au arătat că cei care le consumă în mod regulat elimină riscul de a face vreo boală a maculei.
  • Ouăle sunt, de asemenea, o sursă importantă de vitamina A, zinc, B12,vitamina D, luteină şi cisteină. Toate aceste ingrediente prezente în ou ajută la protejarea ochilor în faţa unei serii de boli.
  • Sardinele sunt bogate în acizii graşi Omega 3, care protejează vasele mici de sânge din ochi.
  • Recomandate de doctori sunt şi migdalele, bogate în vitamina E, care îmbunătăţesc vederea şi previn apariţia cataractei.
  • Cireşele intră în categoria alimentelor bune pentru ochi. Fructele roşii conţin antioxidanţi, care previn multe dintre problemele oculare. Acestea sunt, de asemenea, bune pentru prevenirea bolilor care duc la pierderea vederii. Cireşele sunt bogate în flavonoizi, ce întăresc micile vase de sânge care duc oxigenul către ochi şi creier, dar şi în calciu, fier, potasiu şi vitaminele A, B, C, E.
  • Mai presus de toate, bea multă apă pentru a elimina toxinele din organism. Integrând astfel de alimente în dietele tale îţi vei menţine ochii sănătoşi pentru mai mult timp.
  • Pentru vegetarieni, de ajutor sunt legumele boabe: fasole, linte, năut, pentru că sunt surse excelente de zinc. Deficienţa zincului din organism duce la deteriorarea maculei din retină.
Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp