Anumite schimbări ale stilului de viață pot avea un impact pozitiv asupra sănătății, detoxifierea rămâne o parctică utilă. Când vine vorba de creier, există un întreg sistem dedicat detoxifierii acestuia, dar puteți face totuși ceva în plus pentru a ajuta acest sistem natural al organismului de detoxifiere. Primul semn ale necesității acestui lucru e oboseala. Deci, ar fi cazul să nu mai stați pe gânduri.

cercetare publicată în 2015 a scos la iveală că și creierul are un sistem limfatic propriu, numit sistem glicatic al cărui rol e să elimine redizurile din creier și din sistemul nervos. Sistemul glifatic își desfășoară majoritatea activității în timpul somnului, iar o serie de teste, pe animale, arată că, în timpul somnului, spațiul dintre celulele creierului se mărește, așa că poate fi eliminată o cantitate mare de reziduri.

Astfel, s-a demonstrat că somnul joacă un rol esențial în funcția sistemului glifatic. Altfel spus e necesar să dormi suficient, în fiecare noapte, aceasta fiind una dintre cele mai eficiente și simple metode de a sprijini procesul natural de detoxifiere a creierului.

Păstrați o rutină a somnului și faceți exerciții

Specialiștii recomandă să păstrați o rutină a somnului, adică să mergeți la culcare, aproximativ la aceeași oră. Calitatea somnului e importantă, dar și durata. În mod ideal, sunt necesare între șapte și nouă ore de somn, pe noapte.

În plus, consumul anumitor alimente, în special seara, pot perturba somnul. De aceea e recomandabil să evitați mesele îmbelșugate, alimentele grele, picante și acide, cofeina, ciocolata sau alcoolul.

Dacă vă e foame, înainte de culcare, încercați o gustare ușoară constând într-o banană, un iaurt degresat, brânză, fructe, biscuiți sau un bol mic cu fulgi de ovăz.

De asemenea, exercițiile fizice joacă un rol important în detoxifierea creierului, arată o cercetare publicată în 2018. Conform studiului, șoarecii care alergau pe roată aveau activitatea glifatică de două ori mai mare decât cei leneși. Exercitiile fizice ajută la scăderea riscului de apariție a multor afecțiuni, reduc simptomele de anxietate și depresie, scad nivelul de stres și cresc nivelul de energie, îmbunătățind inclusiv funcția cognitivă.

Se recomandă efectuarea a cel puțin 2 ore și jumătate de exerciții aerobice moderate pe săptămână. Ideal e să faceți aproximativ o jumătate de oră de exerciții fizice în fiecare zi.

Luați o pauză de contemplare și învățați ceva nou

Pe lângă un somn odihnitor și practicarea exercițiilor fizice, consumul suficient de apă – hidratarea – e extrem de important. La fel de important e să consumați alimente bune pentru creier: proteine, grăsimi sănătoase, antioxidanți, acizi grasi omega-3, vitamine. Le găsiți mai ales în: broccoli, spanac, kale și alte legume cu frunze verzi, pește cu conținut scăzut de mercur, fructe de pădure, ceai și cafea, oleaginoase.

Faceți-vă timp pentru relaxare și pentru a învăța ceva nou. Creierul are nevoie și de pauză, dar și să fie stimulat. Pauzele mentale sunt foarte importante. De exemplu, puteți savura o ceașcă de ceai sau de cafea, în timp ce ascultați muzică sau privind un apus sau răsărit de soare. Cât privește „antrenamentul” creierului, util e să învățați o limbă străină sau un joc nou, să rezolvați un puzzle/rebus sau să meditați.

Sursa foto: Pixabay

Doliu a Hollywood. Actorul din Kill Bill preferat de Tarantino a murit

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri