Cum slăbești rapid de Sărbători! Poți da jos 11 kilograme, e demonstrat științific

Cum slăbești rapid de Sărbători! Poți da jos 11 kilograme, e demonstrat științific
Până acum știam că avem nevoie de 7 – 8 ore de somn, pentru a fi sănătoși. Ultimele studii arată că avem nevoie de somn și dacă vrem să slăbim. Dar noile cercetări arată că a dormi o oră în plus pe noapte are efecte majore asupra obiceiurilor noastre alimentare.

Potrivit unui studiu recent publicat în revista științifică Jama Internal Medicine, numărul de ore pe care le petrecem sub plapumă ar avea, de asemenea, un impact pozitiv asupra obiceiurilor noastre alimentare.

Orice om poate slăbi 11 kilograme dormind

Oamenii de știință au implicat 80 de persoane supraponderale, cu vârste cuprinse între 21 și 40 de ani, care dorm mai puțin de 6,5 ore pe noapte. Toți participanții au fost evaluați de un specialist în materie de somn, apoi împărțiți în două grupuri. Primului i s-a cerut să doarmă cu o oră și jumătate în plus în fiecare noapte, sau în orice caz mai mult de opt ore, în timp ce al doilea grup nu a primit nicio indicație.

După două săptămâni, participanții care și-au îmbunătățit rutina de noapte prin creșterea orelor de somn au arătat o scădere a senzației de foame și o economie de energie de 270 kcal pe zi. Potrivit oamenilor de știință, acest lucru se traduce printr-o pierdere în greutate de 11 kilograme în trei ani, arată Elle.com.

Care e relația dintre pofta de mâncare și somn

Nu este prima dată când cercetările investighează corelația dintre somn și dietă. Noul experiment demonstrează cum aportul caloric (monitorizat în mod obiectiv) este redus atunci când somnul este prelungit. „Durata somnului joacă un rol cheie în reglarea metabolică. Sistemul circadian reglează apetitul prin mecanisme neuroendocrine (neuroni, glande, hormoni și semnale umorale care „guvernează” stările fiziologice sau comportamentale ale corpului) implicând hormoni precum leptina și grelina.

Leptina este conținută în celulele adipoase și joacă un rol în reglarea poftei de mâncare, în timp ce grelina este un hormon produs de stomac care stimulează senzația de foame: acești doi hormoni lucrează în sinergie. Nivelurile de leptină se modifică pe parcursul zilei, crescând în prima parte a nopții și scăzând în primele ore ale dimineții. În timp ce grelina crește în timpul zilei cu un vârf la 13:00 și scade în timpul nopții.

În special, nivelurile de grelină pe timp de noapte sunt semnificativ mai scăzute la subiecții cu insomnie, ceea ce sugerează că persoanele care suferă de insomnie au un dezechilibru energetic care ar putea fi o cauză a creșterii în greutate. Mai multe studii au arătat, de asemenea, că somnul scurt reduce leptina și crește grelina, ceea ce crește probabilitatea creșterii apetitului și, prin urmare, a consumului zilnic de calorii.

Acest lucru este în continuare legat de dezvoltarea obezității, a diabetului de tip 2 și a rezistenței la insulină”, explică Theresa Schnorbach, psiholog specializat în terapia cognitiv-comportamentală pentru insomnie și om de știință a somnului la Emma.

Iată de ce lipsa somnului afectează apetitul

Privarea de somn crește nivelul de cortizol din sânge (hormonul stresului). „Una dintre numeroasele funcții ale cortizolului este de a regla apetitul și ciclul somn-veghe, ținându-te treaz. Cortizolul este cel mai mare dimineața și scade pe parcursul zilei; stimulează și senzația de foame, ceea ce înseamnă că nivelurile nereglate de cortizol pot provoca un somn de proastă calitate și, prin urmare, încurajează pofta de mâncare și creșterea în greutate”, explică psihologul citat de Elle.com.

Recomandarile noastre