Detalii incendiare despre moartea prințesei Diana (VI). Cronologia unei tragedii în care oficialii nu știau că Lady Di e la Paris

Detalii incendiare despre moartea prințesei Diana (VI). Cronologia unei tragedii în care oficialii nu știau că Lady Di e la Paris
Luna viitoare, ar fi împlinit 60 de ani. Acum, printr-o serie de articole și podcast-uri care reexaminează ultimele zile ale Dianei, Mail a vorbit cu o serie de martori oculari cruciali și cu membrii cercului ei intim. Ieri, am reconstituit ultimele săptămâni ale prințesei în timp ce se bucura de o nouă relație cu playboy-ul Dodi Fayed. Astăzi, spunem povestea prăbușirii tragice și a luptei nereușite pentru a o salva.

Detalii incendiare despre moartea prințesei Diana ies la iveală într-o relatare cronologică realizată de Daily Mail. Oficialii britanici nu știau că Diana se afla la Paris. Au aflat întâmplător. Duminică, 31 august, la miezul nopții, brigadierul Charles Ritchie, atașatul militar la Ambasada Britanică, se plimba pe lângă Ritz și a văzut o mulțime de fotografi și alți spectatori lângă intrare.

Soldatul află de la oameni că Lady Di se află în hotel. Ritchie devine, așadar, primul oficial britanic din oraș care a aflat de prezența ei acolo. Intenționează să-l informeze pe ambasadorul său, dar nu a văzut niciun motiv să facă acest lucru înainte de dimineață. Majordomul Dianei, Paul Burrell, îi va spune anchetatorului Paget că, deși a fost obligată să informeze ministrul de interne atunci când a călătorit în străinătate, în practică a făcut acest lucru doar pentru vizite oficiale. Această excursie cu Dodi a fost strict neoficială.

Dodi schimbă planurile de plecare

La ora 12.01 am Dodi iese din Suita Imperială și îi informează pe cei doi bodyguarzi britanici ai săi, Trevor Rees-Jones și Kez Wingfield, că a existat o altă schimbare de plan. Cuplul nu va pleca de la intrarea din față a Ritz pentru a călători la apartamentul său în mașinile folosite mai devreme în această seară și nici în compania celor doi bodyguarzi și șoferi dedicați.

În schimb, le spune Dodi, el și Diana vor pleca printr-o ieșire din spate cu directorul adjunct de securitate Ritz, Henri Paul, și vor fi conduși de el într-un alt Mercedes. Gărzile de corp vor ieși din față și vor acționa ca momeli în timp ce cuplul și Paul își vor face bine evadările. Cei doi bodyguarzi sunt îngroziți de „plan”. Există o dezbatere aprinsă. Se ajunge la un compromis. Rees-Jones va merge împreună cu cuplul și Paul. Niciunul dintre bodyguarzi nu este mulțumit de acest lucru, dar cuvântul lui Dodi este definitiv.

Peste cinci minute,  cuplul părăsește Suita Imperială și, împreună cu Paul și Rees-Jones, coboară într-un lift de serviciu. Un Mercedes S280 de trei ani negru îi așteaptă. Rees-Jones urcă în dreapta șoferului. Diana stă în spatele lui cu Dodi în spatele lui Paul. Niciunul dintre ei nu poartă centura de siguranță. Sunt la doar câteva minute de catastrofă.

„Nu încercați să ne urmați; în orice caz, nu ne veți prinde”

La ora 12.18 am e clar că subterfugiul a eșuat dezamăgitor. Mercedes-ul este înconjurat de paparazzi înainte de a putea pleca. Una dintre ultimele poze cu Diana în viață este făcută aici. Potrivit unui martor ocular, în timp ce urcă în mașină, Paul le spune fotografilor: „Nu încercați să ne urmați; în orice caz, nu ne veți prinde”. Urmează o goană nebună pe străduțele pariziene spre Pont de l’Alma. În acest moment, o serie de factori disputați care vor lansa o multitudine de teorii și investigații se reunesc.

Aproape de intrarea în pasajul subteran, Mercedesul care rulează cu mult peste viteza admisă, evită o coliziune cu un Fiat Uno alb. Paul pierde controlul mașinii de două tone care intră în pilonul 13 al tunelului. Mașina ajunge cu fața în direcția opusă. Impactul îi ucide pe Dodi și Paul. Rees-Jones și Diana sunt răniți, dar în mod critic. Câteva secunde mai târziu, Peugeotul, medicului Frederic Mailliez, intră în tunelul Alma din cealaltă direcție.

Primul medic care a îngrijit-o pe Diana: „era cea mai frumoasă femeie”

El și prietenul său, Mark sunt în drum spre casă de la o petrecere. Au plecat devreme pentru că doctorul este de gardă dimineața. „Am observat ceva fum în tunel și am condus din ce în ce mai încet și apoi am văzut [Mercedes]”, își amintește Mailliez. Fumul vine de la motorul mașinii, care a fost aproape tăiat în două, iar claxonul suna, continuu și continuu. Nu era nimeni în jurul epavei”, povestește medicul, acum, pentru Daily Mail.

El relatează cum a văzut-o pe Diana, după ce a revenit, de la mașina sa, cu trusa de prim ajutor. „Stătea pe podea în spate și am descoperit că era cea mai frumoasă femeie și nu avea răni (grave) pe față. Nu sângera (atunci), dar era aproape inconștientă și avea dificultăți de respirație. Așadar, scopul meu era să o ajut să respire mai ușor. A fost o situație destul de dificilă pentru mine.

Eram pe cont propriu, aveam puțin echipament. A arătat bine în primele minute, dar accidentul a avut o energie foarte mare și bănuiți întotdeauna răni grave (interne) în acest tip de situație”, a mai explicat medicul. El a sunat după ambulanță. Nu are nicio idee că femeia rănită pe care încearcă să o ajute este Diana, prințesa de Wales. Conștientizează că are în față VIP-uri după ce se trezește înconjurat de marea de paparazzi care nu se opresc din făcut poze.

Ultimele cuvinte ale lui Lady Di

La 12.30, primul ofițer de poliție în uniformă ajunge la fața locului. Sebastian Dorzee recunoaște imediat prințesa. Peste două minte ajunge și sergentul de pompieri Xavier Gourmelon.

Echipa lui îl scoate pe Dodi din mașină pentru a încerca să-l resusciteze. „Odată ce a fost afară, am rămas cu pasagera”, spune el. „A vorbit în engleză și a spus: „ Doamne, ce s-a întâmplat?” Puteam să înțeleg asta, așa că am încercat să o calmez. Am ținut-o de mână. Apoi au preluat alții. Totul se întâmplă în decurs de două sau trei minute”.

Colegul său de pompieri Philippe Boyer îi potrivește un guler cervical și o mască respiratorie proaspătă. Apoi Boyer o acoperă pe Diana într-o pătură izotermă metalică. Respirația ei este normală, pulsul „fin și destul de puternic”. Pare plin de speranță. La 12.40 sosește prima ambulanță. Este în sarcina doctorului Jean-Marc Martino, specialist în anestezice și tratament de terapie intensivă.

Când a fost anunțată ambasada britanică a fost chemat și preotul

Cu 10 minute înainte de ora 1,00, autoritățile de stat franceze anunță ambasada britanică de accidentul prințesei. Abia la 1,18 aceasta e urcată în ambulanță. Trebuie transportată încet, pentru că starea ei e fragilă. La ora 2,00 abia ambulanța se apropie de spital. Prognosticul nu este bun. Alții se pregătesc pentru cel mai rău.

În apartamentul său din apropierea spitalului, părintele Yves-Marie Clochard-Bossuet, care s-a oferit voluntar pentru a fi capelan de serviciu în acest weekend, este trezit la telefon. Și este chemat de administratorul spitalului.

„M-a sunat înapoi și m-a întrebat: Poți veni în locul preotului anglican? Am spus„ Da, dar de ce? El a spus: Uite, nu-ți pot spune. Amuzant, nu-ți dai seama, pentru că dacă voi vedea o persoană la două dimineața, mi-ar plăcea să știu cine este, i-am spus. Mă gândeam că apelantul ar putea fi beat. Dacă nu poți să-mi dai numele sau motivul la 2 dimineața, faci o glumă, i-am spus. Așa că mi-a spus: Ei bine, îți voi spune atunci. Este prințesa de Wales”.  Despre încercările disperate de a o salva ați putut citi în primul episod.

Sursa foto: Daily Mail

Detalii incendiare despre moartea prințesei Diana (I). Biletul scris de mână, Charles interogat și testiculele de cerb

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp