Simona Ionescu / Redactor Șef

Viața necunoscută a lui Issey Myake, designerul care a supraviețuit, până vineri, bombei de la Hiroshima

Viața necunoscută a lui Issey Myake, designerul care a supraviețuit, până vineri, bombei de la Hiroshima
Cei mai mulți români au auzit de Issey Myake pe când Irinel Columbeanu umbla cu proaspăta absolventă de liceu Monica Gabor. Milionarul din Izvorani se lăuda peste tot că japonezul era creatorul său de modă preferat. Pe atunci, îi purta piesele din ultimele colecții.

În anii ’80 și ’90, Miyake, împreună cu Rei Kawakubo și Yohji Yamamoto, a introdus o nouă idee de a face modă, determinând lumea occidentală, încă extrem de conservatoare, să descopere semnificația cuvintelor tehnologie și creativitate.

Issey Miyake, un revoluționar al designului și fondator al brandului său omonim, a murit la vârsta de 84 de ani, decesul său fiind anunțat de purtătorii de cuvânt ai grupului Issey Miyake, azi. Potrivit acestora, designerul japonez a cedat în fața cancerului într-un spital din Tokyo, pe 5 august 2022.  La cererea designerului, nu se va organiza o slujbă publică de înmormântare, scrie Vogue.de.

Meșteșugul tradițional și designul futurist

Tradiția și referința la originile sale japoneze au fost de mare importanță pentru Issey Miyake de-a lungul vieții sale. A rămas marcat de experiența straumatizantă din copilărie cu atacul atomic de la Hiroshima. Mai mulți membri ai familiei și-au pierdut viața în atac, mama sa a murit mai târziu din cauza radiațiilor, iar el însuși a făcut cancer, la nivelul măduvei, boală care, în final, l-a ucis. Dar a refuzat să fie cunoscut drept designerul care a supraviețuit bombei de la Hiroshima.

Faptul că a experimentat un atac atomic în copilărie l-a determinat să creeze și să creeze lucruri – și, de asemenea, să se orienteze către designul vestimentar într-un mod aparte. „Am vrut să mă raportez la ceea ce putea fi creat, nu la ceea ce ar fi fost distrus”, a mărturisit designerul. Designul de modă, potrivit lui Issey Miyake, reprezenta nu numai modernitate, ci și optimism.

A studiat grafic design și a lucrat cu Givenchy

Issey Miyake și-a fondat propria casă de modă, Miyake Design Studio în Tokyo în 1970. Înainte de asta, a lucrat în capitalele modei Paris și New York pentru Hubert de Givenchy, printre alții. Prima sa colecție pentru femei sub numele său a apărut în 1971, urmată șapte ani mai târziu de prima prezentare de modă masculină. La sfârșitul anilor ’90, Issey Miyake a decis să se retragă ca designer activ al mărcii sale.

Inițial, Miyake a studiat design grafic la Academia de Artă Tama din Tokyo. Aspectul tehnic al designului a fost, de asemenea, evident mai târziu, în lucrările sale de modă. Astfel, Issey Miyake s-a dedicat din ce în ce mai mult cercetării textile și a fost interesat de materiale inovatoare.

Issey Myake a revoluționat țesăturile inventând pliseuri aparte

Colecția sa pentru femei „Pleats Please Issey Miyake”, de exemplu, a revoluționat prelucrarea țesăturilor plisate la începutul anilor ’90 – în favoarea unor pliseuri durabile și cu aspect aproape artistic. Drapajele elaborate și artistice au fost și sunt caracteristice modelelor lui Issey Miyake. De altfel, drapajul complicat și artistic a fost – și este – caracteristic modelelor lui Issey Miyake.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DesignApplause (@designapplause)

Pliurile și alte elemente drapate sunt în continuare caracteristice modelelor produse de casa Issey Miyake. În plus, există întotdeauna imprimeuri grozave și neobișnuite care par futuriste, dar care sunt inspirate de meșteșugul clasic – cum ar fi tehnica tradițională japoneză de vopsire cu pensula hikizome, care poate fi găsită în viitoarea colecție de toamnă/iarnă 2023, de exemplu.

Parfumurile Issey Miyake sunt simboluri

Issey Miyake s-a bucurat de mari succese nu numai în modă, ci și în domeniul frumuseții. În 1992, marca sa a lansat primul parfum, L’eau d’Issey, care este și astăzi extrem de popular și poate fi descris ca un simbol al parfumurilor. Numele parfumului A Scent by Issey Miyake, lansat in 2009, poate fi citit ca „ascent by Issey Miyake”.  Parfumurile Issey Miyake sunt oferite în parteneriat cu Beauté Prestige International, o divizie Shiseido.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shawna McGee (@shawnamcgee_ny)

Sursa foto: Irving Penn (portret), Instagram,

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre