Am făcut puțină mișcare în ultimele luni, din cauza pandemiei de COVID-19. Așadar, fiți prudenți și cumpătați de Crăciun!

Meniu sănătos de Crăciun

Lipsa de mișcare și stresl ne-au afectat în ultimele luni, din pandemiei de COVID-19. De aceea, este foarte important să urmăm sfaturile unui nutriționist pentru a învăța cum să gestionăm mesele de sărbători fără a cădea în capcana mâncatului compulsiv.

Cum menținem o dietă și un echilibru în timp ce ne și bucurăm de masa bogată tradițională de Crăciun? Nu trebuie să ne abținem de la toate preparatele de pe masă, însă de multe ori, o alegere înțeleaptă de meniu în această perioadă înseamnă să scutim săptămâni întregi de muncă la sală după sărbători, ca să “reparăm” greșelile alimentare făcute în această perioadă, spune Cori Grămescu, instructor de nutriție și fondator yummdiet.com, citată de infoactual.ro.

Fiți cumpătați, organizați mesele de peste zi, învățțați să înlocuiți anumite ingrediente și combinați corect preparatele tradiționale, este sfatul specialistului.

Cori Grămescu, instructor de nutriție

Cum mâncăm sănătos de Căciun

Cori Grămescu oferă un plan de mese pentru ziua de Crăciun care ne permite să de desfătăm cu preparate tradiționale, dar în același timp care păstrează principiile de bază ale mâncatului sănătos.

Mic dejun. Ca sa reducem riscul de a ne confrunta cu pofta de mâncare exagerată, la micul dejun ar trebui să alegem proteine și legume. Mușchiuleț afumat, mușchi file sau chiar puțină tobă sau piftie (de preferința de pasăre) împreună cu ardei gras, castraveți murați și câțiva crackers cu secară și fibre ne vor ajuta să începem ziua cu energie, în timp ce ne satisfacem și pofta de produse tradiționale, dar fără a exagera.

Pentru a ne bucura de dulciurile tradiționale de Crăciun putem mânca o felie de cozonac împreună cu un iaurt.

Prânzul. Deoarece preparatele tradiționale de sărbători sunt unele grase, Cori Grămescu recomandă ca la masa de prânz să fie evitat pe cât de mult posibil asocierea dintre grăsimi și glucide simple (mămăligă, cartof, orez, pâine, dulciuri). Pentru ziua de Crăciun, la prânz putem opta ca aperitiv pentru câteva bucăți de șorici, două felii de lebăr, o felie subțire de tobă, acompaniate de o salată verde și o porție de murături, de exemplu.

În ceea ce privește felul principal ideal este să consumăm o bucată de friptură de porc sau curcan la cuptor cu salata si legume la cuptor, însă atenție, legumele să fie unele ușoare și prietenoase cu digestia, cum sunt conopida, dovleceii sau ciupercile.

O altă variantă pentru prânzul din ziua de Crăciun care nu ne pune silueta în pericol pot fi 2-3 sarmale lângă care să punem varză călită, fără mămăligă, smântână sau costiță afumată.

Cina. Pentru că prânzul este unul copios, Cori Grămescu spune că pentru cina este indicat să alegem preparate lejere, spre exemplu friptură de curcan (ideal) sau de porc (de pe care încercăm să înlăturăm grăsimea aparentă), acompaniată de salată verde mixtă, salată de varză murată sau salată de crudități.

„Nu uitați să faceți măcar o ora de plimbare la aer curat în ziua de Crăciun pentru a ajuta digestia și a va relaxa după mâncarea generoasa și de asemenea vă recomand să fiți temperați cu alcoolul, care nu doar că aduce calorii și crește pofta de mâncare, dar supune sistemul digestiv unui stres suplimentar, major”, completează Cori Grămescu, instructor de nutriție.


Restricții radicale de călătorie după descoperirea unei noi tulpini de coronavirus

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp