Poftă de iahnie de fasole așa cum o prepara bunica? Trebuie să știți aceste trucuri

Poftă de iahnie de fasole așa cum o prepara bunica? Trebuie să știți aceste trucuri
Fie că suntem în post, fie că nu, nimeni nu refuză o porție delicioasă de iahnie de fasole.

Fasolea boabe e la mare căutare mai ales în această perioadă. Numai că multă lume se plânge că se confruntă cu balonarea după ce o consumă.

Iahnie de fasole așa cum o prepara bunica? Trebuie să știți aceste trucuri

Simplă, de post, sau cu slăninuță sau ciolan afumat, iahnia de fasole rămâne una dintre mâncărurile preferate ale românilor. E bogată în proteine, ține de foame, are un gust fantastic, dar și un defect: ne balonează din când în când. Asta pentru că maojoritatea gospodinelor nu cunosc din secretele necesare preparării acestei mâncări.

Cum trebuie să faceți pentru a vă bucura de un produs extraordinar? Primul lucru care trebuie făcut este ca boabele să fie puse la înmuiat seara și lăsate peste noapte. E important ca în această apă să puneți și puțin bicarbonat de sodiu și astfel cojile se vor desprinde repede.

Se fierbe în două sau trei ape

Pentru a preîntâmpina balonarea, din bunici se știe că fasolea trebuie fiartă în două sau trei ape. Puneți fasolea la fiert și când a început să clocotească, schimbați apa. Lăsați din nou apa să dea în clocot pentru câteva minute și schimbați din nou cu apă proaspătă. Acum puteți adăuga și morcovii, țelină, ceapă și, cine dorește, poate să apeleze și la o rădăcină de pătrunjel.

La final, se vor pune și mirodeniile. Există gospodine care folosesc și cimbru, dar tarhonul este nelipsit pentru ca gustul iahniei de fasole să fie cu adevărat desăvârșit. Ce mai rămâne de făcut? O puteți servi alături de cârnați, dar nelipsită de lângă o porție extraordinară de iahnie de fasole este ceapa roșie.

Ce beneficii aducea fasolea boabe organismului

Fasolea albă are un indice glicemic scăzut și luptă împotriva depozitelor de grăsime. Specialiștii știu că antioxidanții din fasole previn apariția ridurilor și dau o stare bună de sănătate, protejând totodată celulele de efectul radicalilor liberi. Nu în ultimul rând, fasolea albă are un conținut mare de magneziu, care are rolul de a reduce stresul.

Sursă foto: kaufland