Rețetă gata în 15 minute. Somon cu legume la tigaie, fără calorii

Rețetă gata în 15 minute. Somon cu legume la tigaie, fără calorii
Dacă ești la dietă sau pur și simplu simți nevoia să savurezi o mâncare simplă, ușoară și cu puține calorii, atunci rețeta noastră de somon cu legume la tigaie te va face să nu-ți mai dorești altceva! În 15 minute mâncarea este gata, iar rezultatul e demn de o jurizare „Chefi la cuțite”.

Peștele este cea mai ușoară carne, are puține calorii și se gătește extrem de simplu și rapid, dacă folosești trucul potrivit. De data aceasta îți propunem o rețetă de somon cu legume, totul pregătit în doar 15 minute!

Ingrediente somon cu legume

o ceapă, un dovlecel, ardei gras sau capia , sare, piper, alune sau fistic (opțional), bucăți de somon (file, trunchi sau medalion)

Cum pregătim cea mai bună rețetă de somon cu legume

Începem prin a pune tigaia antiaderentă la încins și, fără să folosim deloc ulei sau unt, punem bucățile de somon pe care le-am ales pentru această rețetă înăuntru. Folosind o spatulă avem grijă să le întoarcem cu grijă pe ambele părți, ca să le rumenim frumos. Asezonăm cu sare și piper, după gust. Opțional, dacă vrei să dai gust bucăților de carne, le poți tăvăli puțin prin alune pisate sau fistic.

Ca să câștigăm timp punem simultan la încins o altă tigaie, în care vom pregăti legumele. Nu e nevoie de ulei. Practic, totul se gătește în sucul propriu, într-o manieră mai sănătoasă și mai gustoasă! Tăiem ceapa, ardeii, dovlecelul (dar și alte legume alese de noi) în forma dorită și le gătim în tigaie, până obținem textura dorită! La final așezăm totul frumos pe o farfurie și… savurăm!

De ce să mâncăm somon

Are conținutul cel mai ridicat de Omega 3, care ajută la funcționarea creierului, ajută la îmbunătățirea memoriei, contribuie la sănătatea ochilor. Somonul este o sursă de grăsimi nesaturate și grăsimi mononesaturate. Ambele tipuri de grăsimi sănătoase ajută la normalizarea bătăilor inimii și reduc inflamațiile.

Conține selenium, un mineral care ajută la funcționarea corespunzătoare a tiroidei, funcționează ca un antioxidant, ceea ce înseamnă că distruge radicalii liberi – substanțe chimice nocive, care sunt produse de corpul dumneavoastră că răspuns la îmbătrânire, poluare și alți contaminanti de mediu

O dietă bogată în somon poate fi benefică pentru articulațiile dureroase. Studiile efectuate pe pacienții care sufereau de artrită reumatoidă sau dureri articulare și care au suplimentat dieta cu grăsimi bogate în Omega 3, au demonstrat că după 3-4 luni intensitatea durerilor articulare s-a redus cu 26%.

Somonul este una din puținele surse alimentare disponibile de vitamina D care are funcții importante în organism, inclusiv reglarea sistemului imunitar.

Este bogat în fosfor, un mineral care lucrează alături de calciu pentru a construi și menține structura osoasă și dinții. Joacă un rol important în buna funcționare a rinichilor, a inimii și a sistemului nervos.

Deoarece somonul este un pește oceanic, conține în mod natural o cantitate mică de sodiu. Când consumați prea mult sodiu, sunteți predispus la un risc crescut de boli de inimă, hipertensiune arterială și accident vascular cerebral.

 

Sursa: Chefi la cuțite

Prăjitura înțepată

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp