Simona Ionescu / Redactor Șef

Primele măsuri ale Casei de Asigurări de Sănătate îi vizează pe pacienții arși în exploziile din Crevedia

Primele măsuri ale Casei de Asigurări de Sănătate îi vizează pe pacienții arși în exploziile din Crevedia
Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Andrei Baciu, a inițiat o serie de măsuri în favoarea pacienților chiar înainte de producerea tragediei de la stația GPL din Crevedia. Acum anunță serviciile medicale „concrete și utile care fac bine pacienților cu arsuri” și de care aceștia vor beneficia cât mai repede.
Din 24 august, la Casa Națională de Asigurări de Sănătate funcționează Comisia pentru Dialog Permanent cu Pacienții, un forum de colaborare permanentă între CNAS și asociațiile de pacienți din România.
„Orice decizie pe care CNAS o ia și orice acțiune pe care o întreprinde trebuie să fie în interesul pacienților. Pentru a avea o imagine cât mai clară despre nevoile și interesele pacienților din România, este nevoie de un dialog onest, transparent și constructiv. De astăzi, acest lucru se va realiza permanent, în mod oficial, prin constituirea acestui parteneriat instituțional la care sunt invitate să fie parte toate organizațiile și asociațiile constituite în mod legal, care reprezintă interesele pacienților din România.
Ne vom asigura că toate deciziile luate de comun acord în urma acestui dialog deschis vor fi puse în aplicare”, a declarat dr. Andrei Baciu, președintele CNAS.
Pe pagina de Facebook, CNAS a postat fotografii de la prima întâlnire în care a pus bazele acestui parteneriat. Au participat peste 50 de asociații ale pacienților.
Președintele dr. Andrei Baciu, in dialog cu membrii unor asociatii profesionale si ai pacientilor, la sediul CNAS
„Noi am identificat, până acum, peste 200 de astfel de organizații. Toate asociațiile constituite legal care reprezintă interesele pacienților și care doresc să intre în acest parteneriat instituțional și nu au primit un e-mail de la noi, sunt rugate să ne scrie la dialogpacienti@casan.ro.
Doar lucrând împreună putem să construim un sistem de sănătate mai bun, cât mai aproape de standardele europene”, este scris în postarea CNAS.

Primele măsuri îi vizează pe pacienții arși în exploziile din Crevedia

Avem datoria față de pacienți să facem tot ce ține de noi pentru a îmbunătăți continuu calitatea serviciilor pe care aceștia le accesează.
Astfel, CNAS – Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a postat pe pagina oficială de Facebook că inițiază, de astăzi 1 septembrie, procesul prin care pacienții cu arsuri vor putea beneficia de servicii de consiliere psihologică și psihoterapie și vor avea acces la fizioterapie, conform unui plan recomandat de medicul de medicină fizică și de reabilitare.
Andrei Baciu, președintele CNAS: „Avem două propuneri inițiale care vor ajuta concret pacienții cu arsuri. Suntem conștienți că aceste două servicii suplimentare care vor fi decontate de CNAS nu rezolvă toate problemele pacienților cu arsuri. Nici pe departe. Dar astfel de servicii medicale sunt lucruri concrete și utile care fac bine pacienților cu arsuri și de care aceștia vor putea beneficia în perioada imediat următoare.
Am avut deja o primă întâlnire cu organizațiile de pacienți (n.r.24 august), acest dialog va fi unul permanent. Am discutat și cu medici care tratează pacienții cu arsuri și cu profesioniștii din sănătate care se ocupă de acest subiect. De altfel, solicităm propuneri de la toți factorii interesați, în acest proces consultativ prin care ne dorim în perioada următoare să identificăm împreună tot ce poate face CNAS în plus pentru pacienții din România.
Rămânem în contact cu asociațiile de pacienți. Mulțumesc Ministerului Sănătății pentru deschidere și sprijin”.
Reprezentantele unor asociații ale pacienților, în dialog cu șeful CNAS, dr. Andrei Baciu
Menționăm că proiectul se află în prezent în transparență decizională.

Proiect de Hotărâre de Guvern pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sanatate, însoţit de Nota de fundamentare.

  • Observațiile și propunerile la proiectul de act normativ se pot transmite până în cea de-a 10-a zi de la data afișării pe site.
  • Persoana de contact, doamna Ghintuială Georgeta – email: georgeta.ghintuiala@casan.ro.

 

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre