Simona Ionescu / Redactor Șef

Titi Aur a fugit din țară ”ca să se dea la curse”. Avea 24 de ani

Titi Aur a fugit din țară ”ca să se dea la curse”. Avea 24 de ani
Titi Aur este cel care a pus România pe harta motorsportului mondial. A fost pilot de raliuri și unul dintre cei mai experimentați specialiști auto din România. Ca să își îndeplinească visul, a fugit din țară la 24 de ani.

Constantin Titi Aur este un nume foarte cunoscut și respectat în România, dar și în străinătate. Pe la academia care îi poartă numele au trecut zeci de mii de cursanți care au vrut să învețe cum să conducă defensiv și corect.

Titi Aur a luat permis auto la 17 ani și jumătate

Titi Aur (57 de ani) a fost îndrăgostit de motoare de când era copil. Visul său cel mai mare era să ajungă pilot de curse. S-a dus de la 16 ani să își ia carte de conducere. Bineînțeles că nu i s-a permis până nu împlinea 18 ani.

Titi Aur a povestit cum a intrat în posesia permisului de conducere la doar 17 ani și jumătate.

„Am luat permisul foarte repede, la 17 ani și jumătate, fără ca Miliția să știe că am doar vârsta aceasta. M-am dus să mă înscriu la 16 ani, dar atunci m-au dat afară. Atunci se dădea examen psihologic, era mult mai solidă toată verificarea. Se făcea teorie cu adevărat.

A fost o schimbare, a plecat un psiholog și a venit altul, iar acela a văzut că eu sunt de un de zile acolo. Șansa mea a fost că, fiind născut pe 25 decembrie, când calculai repede anul, îți dădea că ai 18 ani. De fapt eu îi împlineam în decembrie. În februarie am început școala, în iunie am luat permisul. Șase luni, am condus legal, dar ilegal pe drumurile patriei”, a spus Titi Aur, la gsp.ro.

Titi Aur este un nume foarte cunoscut și respectat în România, dar și în străinătate

Titi Aur a fugit din țară la 24 de ani

Este indiscutabil cel mai cunoscut nume în ceea ce privește motorsportul românesc de după Revoluție. Bârlădeanul se ocupă începând cu 2007 de Școala de Conducere Defensivă și Pilotaj Titi Aur.

Dar drumul până aici a fost lung. Pasionat de automobilism încă din adolescență, Titi Aur era frustrat că Ceaușescu oprea circulația iarna, iar benzina era pe rație.

„Când am început să merg la curse, eram student la Iași. Vedeam că sunt lucruri pe care nu le fac bine. Nu aveai de unde să înveți atunci, nu existau școli, nu erau nici informații transmise «din gură în gură». Toată lumea își ținea secrete informațiile legate de pilotaj.

Ca să pot să mă perfecționez, am luat hotărârea să fug din țară. În 1987 am ajuns în Italia. Ei se așteptau să dau motive politice pentru care am părăsit ilegal România, eu le-am spus că am fugit ca «să mă dau la curse».

Am fugit și din Italia, în martie 1988 am ajuns în Paris, în Franța. Cu primii bani am urmat cursurile școlii de pilotaj Cergy-Pontoise. Acolo am primit informațiile de bază despre condus.

În ianuarie 1990, am venit în România, iar din martie am început să particip în Campionatul Național. Am început să îi învăț și pe cei tineri. Era o școală neoficială de pilotaj ceea ce făceam eu atunci”, a povestit Titi Aur.

Titi Aur are 8 titluri de campion național

Performanțele lui Titi Aur

  • 8 titluri de campion național
  • 52 de raliuri și 32 etape viteză în coastă câștigate
  • 2 titluri de campion VTM
  • Vicecampion Balkan Rally
  • 3 etape de Campionat European de Raliuri câștigate. Sursa: gsp.ro

Iolanda Balaş, prima sportivă din România cu medalie olimpică de aur

Campionii României, afectați serios de pandemie. Au lansat un apel

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre