Simona Ionescu / Redactor Șef

Călin Georgescu a pierdut lupta cu TikTok. Platforma chineză i-a pus etichetă de risc

Călin Georgescu a pierdut lupta cu TikTok. Platforma chineză i-a pus etichetă de risc
TikTok a fost arma principală a lui Călin Georgescu în campania electorală de anul trecut. Însă, la câteva luni distanță, platforma chineză i-a întors spatele și i-a pus etichetă de risc. Reprezentanții TikTok au trecut deja la fapte, care transmit un mesaj clar.

După luni întregi de scandal și controverse, TikTok a luat în sfârșit măsuri în ceea ce privește răspândirea de informații false. Vizat este Călin Georgescu, ce pare că a pierdut lupta cu aplicația chineză, care lansează acum avertismente clare la adresa sa. 

În plus, săptămâna trecută, TikTok a lansat un Centru Electoral special, pe care utilizatorii îl pot accesa fie din funcția de „Căutare”, fie din bannerele care apar lângă clipuri legate de alegeri. Acest centru oferă informații utile despre procesul electoral, date importante și trimite utilizatorii direct către site-ul Autorității Electorale Permanente. De asemenea, include detalii despre regulile platformei și sfaturi pentru a recunoaște și distribui responsabil conținutul legat de alegeri.

TikTok a început lupta cu dezinformarea 

Lansarea Centrului Electoral este doar o parte din eforturile TikTok de a proteja integritatea platformei în timpul alegerilor. În spatele acestor măsuri se află un grup special de experți în securitate cibernetică, combaterea dezinformării și protejarea procesului electoral. 

Echipa de experți coordonează toate acțiunile de siguranță, combinând tehnologia de moderare cu intervenția umană. Scopul este ca utilizatorii TikTok să poată vorbi liber despre subiecte importante, într-un mediu sigur, respectând regulile stricte din centrul global pentru integritatea alegerilor.

Peste 27.000 de conturi false au susținut campania electorală a lui Călin Georgescu 

TikTok a anunțat că, pe parcursul anului 2024, a identificat și eliminat șase rețele de influență ascunsă care aveau ca țintă utilizatorii din România. Aceste rețele, cunoscute sub denumirea de CIO (covert influence operations), încercau să manipuleze opinia publică prin conținut înșelător și conturi false. 

Călin Georgescu a pierdut lupta cu TikTok. Platforma chineză i-a pus etichetă de risc
TikTok a lansat Centrul Electoral, ca parte din eforturile de a proteja integritatea platformei în timpul alegerilor
Foto: Rețete și Vedete

Una dintre cele mai mari rețele descoperite includea peste 27.000 de conturi, potrivit reprezentanților TikTok. Activitatea acesteia ar fi susținut vizibilitatea unor actori politici din România, printre care și partidul AUR, dar și pe Călin Georgescu.

Postările despre Călin Georgescu au primit avertisment de la TikTok 

Parte din noua strategie prin care TikTok luptă împotriva dezinformării este și un mesaj predefinit, care apare în momentul în care utilizatorii platformei scriu numele lui Călin Georgescu în bara de căutare. Astfel, înainte de rezultatele generate, apare un avertisment care îndeamnă la verificarea informațiilor. La finalul textului, internauții sunt invitați să consulte un „ghid de bunăstare mentală”. 

„Evenimente în schimbare rapidă

Atunci când evenimentele se desfășoară rapid, conținutul s-ar putea să nu fie întotdeauna precis în momentul în care îl vizualizezi. Ai grijă când interacționezi cu conținut sensibil și nu uita să verifici informațiile din surse oficiale. Te rugăm să raportezi orice crezi că ar putea încălca Regulile Comunității.

Vezi ghidul nostru de bunăstare mentală pentru sfaturi despre cum să ai grijă de tine și de comunitatea ta online”, este traducerea mesajului din limba engleză, afișat pe platformă. 

Mesajul afișat de gigantul chinez cu privire la Călin Georgescu este diferit de cel ce apare în cazul căutării candidaților actuali la alegerile prezidențiale. La George Simion spre exemplu, este transmis un simplu mesaj de „Election Awarness” (n.r. trad. Conștientizare electorală). La fel este și cazul altor candidați, precum Victor Ponta sau Crin Antonescu. 

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre