Începe distribuirea cărților de identitate electronice. Schimbările includ înscrierea domiciliului

După o lungă așteptare, luna aceasta, pe 20 martie, va începe oficial distribuirea noilor cărți de identitate electronice. Directorul general al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor (DGEP) din Ministerul Afacerilor Interne, chestorul de poliţie Cătălin Giulescu, a declarat că noile documente vor fi disponibile inițial în Cluj, urmând ca în termen de maxim două luni de la această dată, ele să fie disponibile la nivel national.
Conform DGEP, pentru a obține cartea de identitate electronică, românii vor trebui să transmită o solicitare, urmând ca documentul să fie disponibil la 5-6 zile după. Directorul general al DGEP a explicat și care vor fi diferențele între cartea de identitate electronică nouă și cea veche, care a circulat până acum.
Noul document va avea un dispozitiv de protecție, care „este proiectat pentru cartea electronică de identitate din România şi reprezintă un element de securitate deosebit. Deci, vizual, doar aceasta este singura diferenţă şi pe verso nu mai avem tipărit domiciliul.
Acesta se va regăsi doar în scris electronic, în suportul de stocare al cărţii electronice de identitate”, a transmis Cătălin Giulescu.
Noul model de carte de identitate electronică aduce beneficii semnificative pentru cetățeni, conform directorului general al DGEP. Unul dintre principalele avantaje este că românii care își schimbă domiciliul nu vor mai fi obligați să își schimbe documentul de identitate, deoarece noua adresă va fi înregistrată electronic și actualizată pe durata de valabilitate de 10 ani a documentului.
Procesul de obținere a cărții electronice de identitate va fi complet automatizat, eliminând necesitatea completării unor formulare pe hârtie. Cererea va fi generată automat de sistem, iar solicitantul va trebui doar să o semneze digital. De asemenea, pentru imobilele înscrise în cartea funciară, nu va mai fi necesar să se prezinte titlul de proprietate, deoarece datele vor fi preluate direct din registrele Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară.
Pentru a facilita tranziția, primele 5 milioane de cărți electronice de identitate vor fi distribuite gratuit, costul de producție fiind de 67 de lei per document. Cetățenii vor putea solicita aceste documente înainte de expirarea actualelor buletine, indiferent de perioada de valabilitate rămasă. În curând, va fi implementat un sistem de programare online, astfel încât doritorii să își poată preschimba actele mai ușor.
Pentru cei care nu doresc cartea de identitate electronică, din luna mai va fi disponibilă și o variantă simplă, care va avea aceleași elemente vizuale și de securitate, dar fără cipul de stocare a datelor. Astfel, cetățenii vor avea posibilitatea de a alege între cele două tipuri de documente, în funcție de preferințe.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook