Simona Ionescu / Redactor Șef

Șoferii agresivi în trafic vor plăti sume uriașe! Proiectul dat spre aprobare pentru 2022 schimbă mult „confortul” șmecherilor la volan

Șoferii agresivi în trafic vor plăti sume uriașe! Proiectul dat spre aprobare pentru 2022 schimbă mult „confortul” șmecherilor la volan
Dacă vi s-a părut sever Codul Rutier actual, stați să vedeți ce urmează. Un proiect de modificare a acestuia a  intrat în dezbatere public, săptămâna aceasta. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune modificarea majoră a Codului Rutier.

Pe scurt, șoferii agresivi în trafic vor plăti sume uriașe. Schimbările Codului Rutier vizează sancțiunile. Mai exact, se  înăspresc sancțiunile existente și se introduc unele noi. Miza MAI este să facă șoselele din România mult mai sigure, cu mai puține accidente și incidente.

Conform curier.ro, va putea fi sancționat condusul agresiv, iar mersul pe banda de urgență a autostrăzilor va fi amendat mai consistent. De asemenea, șoferii cu permise de conducere obținute în alte țări care comit infracțiuni rutiere aici nu vor mai putea conduce mașina în România.

10 modificări propuse în Codul Rutier

Sancționarea comportamentului agresiv. Comportament agresiv în trafic va fi considerată schimbarea frecventă și în forță a benzilor de circulație, cu scopul de a depăși o mașină sau un șir de vehicule. Și întoarcerea mașinii prin folosirea frânei de ajutor (sau de mână, așa cum e cunoscută), folosirea excesivă a claxonului sau a semnalelor luminoase (flash-uri), mersul pe o roată, în cazul motocicletelor etc.  sun considerate agresive.

În cazul comportamentului agresiv în trafic, proiectul stabilește amenzi din clasa a IV-a de sancțiuni (de la nouă la 20 puncte-amendă), respectiv cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei.

Se introduce o sancțiune suplimentară pentru întoarcerea pe autostradă sau mersul pe contrasens. Cei ce întorc mașina pe autostradă sau merg pe contrasens riscă doar amendarea (amenzi din clasa a IV-a de sancțiuni – 1.305 și 2.900 de lei). După ce măsurile din proiectul de OUG se vor aplica, acestor șoferi li se va suspenda dreptul de a conduce timp de 120 de zile.

Mersul pe banda de urgență a autostrăzii va fi sancționat mai dur. Șoferii care fac asta fără motive vor risca amenzi cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei, față de 580 -725 de lei, cât sunt amenzile acum. În plus, sancțiunea contravențională complementară privind punctele de penalizare (trei puncte ) se va înlocui cu suspendarea permisului de conducere timp de 90 de zile.

Depășirile neregulamentare, aspru pedepsite

Se mărește și perioada de suspendare pentru nerespectarea regulilor la traversarea șinelor de tren. Proiectul prevede și suspendarea dreptului de a conduce de la 90 de zile la 120 de zile pentru nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu calea ferată.

Prin proiect se dorește majorarea pedepselor pentru nerespectarea regulilor referitoare la efectuarea manevrei de depășire de la 580 – 725 de lei, cât e acum amenda, la 870 – 1.160 de lei. Perioada de suspendare a permisului de conducere se mărește de la 30 la 60 de zile.

Apare interdicția conducerii unei mașini pentru cei cu permis străin care încalcă grav regulile de circulație. Astfel, aceștia nu vor mai putea conduce un vehicul pe drumurile publice din România, urmare a condamnării penale pentru săvârșirea unor infracțiuni la regimul rutier pe teritoriul României.

Un nou prag de viteză

Depășirea cu peste 70 km/h a limitei legale de viteză va însemna aplicarea unei perioade majorate de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, respectiv de 120 de zile.

Noul proiect stabilește și datele de identificare ale șoferului ce trebuie transmise poliției de proprietarul mașinii. Concret, dacă nu proprietarul unei mașini este cel care a încălcat legislația rutieră, proprietarul va trebui să transmită autorităților numele, prenumele și codul numeric personal al șoferului.

Se elimină posibilitatea de suprapunere a perioadelor de suspendare a permisului auto . În plus, va apărea posibilitatea de a susține testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație, care permite reducerea perioadei de suspendare, la orice serviciu al poliției rutiere.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre