Simona Ionescu / Redactor Șef

Super Bowl 2024, un spectacol din care se câștigă miliarde de dolari. Cu cât și-a umflat Messi contul

Super Bowl 2024, un spectacol din care se câștigă miliarde de dolari. Cu cât și-a umflat Messi contul
Duminică seara avut loc meciul anului: Super Bowl 2024. Ca și la edițiile anterioare, a fost nebunie in America. Evenimentul nu este atât un meci cât un show spectaculos care pune în mișcare sume halucinante de bani. Să ne gândim numai că un bilet a costat și 70.000 de dolari. Messi a avut ocazia să își umfle serios contul, la această ediție.

Super Bowl 2024 nu este un simplu meci de fotbal american, ci un spectacol din care se câștigă zeci de milioane de dolari. În timp ce unii au plătit și 70.000 de dolari pentru un bilet VIP, Leo Messi și-a umflat contul cu nu mai puțin de 14 milioane de dolari, pentru că a apărut într-o reclamă difuzată în premieră în timpul show-ului.

Super Bowl 2024, un spectacol din care se câștigă zeci de milioane

Marele meci, Kansas City Chiefs versus San Francisco 49-ers a fost găzduit pe unul dintre cele mai moderne si extravagante stadioane din lume, Allegiant Stadium din Las Vegas. Acest stadion este a doua cea mai scumpă arenă de pe planetă. E construit pe 10 nivele, are un ecran video gigantic, de 84 de metri și o capacitate de 65.000 de locuri. Stadionul a costat 2 miliarde de dolari, cu 3,5 miliarde mai puțin decât SoFi Stadium, cel mai scump stadion din lume.

Ar mai trebui spus că trofeul Vince Lombardi, care se acordă la finalul Super Bowl în fiecare an, este proiectat și realizat  integral din argint, de către celebra casă de bijuterii Tiffany & Co. Acesta redă o minge de fotbal american în mărime naturală, pe un postament.

Trofeul Vince Lombardi, care se acordă la finalul Super Bowl în fiecare an, este proiectat și realizat  integral din argint, de către celebra casă de bijuterii Tiffany & Co (Sursa foto: Instagram)

Evenimentul reprezintă însă, mai mult decât competiția sportivă, cea mai importanta zi pentru piața de publicitate. Mărci de top alocă bugete uriașe pentru reclame, având în vedere audiența incredibilă, la nivel mondial. Meciul a fost transmis live de cele trei mari posturi de televiziune din SUA, iar transmisiile au fost preluate în mai toate țările lumii.

De exemplu, un sport de 30 de secunde de reclamă la Super Bowl 2024 a costat 7 milioane de dolari. Printre vedetele care au făcut publicitate anul acesta se numara Ben Affleck, Jennifer Lopez, Steve Martin, John Travolta și Jeremy Renner.

Leo Messi și-a umflat contul cu 14 milioane de dolari

Leo Messi a încasat 14 milioane de dolari pentru reclama în care apare și care a fost difuzată în premieră noaptea trecută, la Super Bowl 2024. El promovează Michelob ULTRA, o bere ușoară superioară, cu doar 2,6 carbohidrați și 95 de calorii pe sticlă.

În reclamă, Messi ajunge la un bar de pe o plajă, alături de 2 prieteni, și comandă o bere la draft, însă butoiul se termină chiar când să fie servit. Messi refuză altă bere și spune că poate aștepta. În timp ce barmanița pleacă să aducă un nou butoi de bere, o minge de fotbal ajunge la picioarele celebrului fotbalist. Considerat unul dintre cei mai buni jucători de fotbal din toate timpurile, Messi nu ratează ocazia de a-și arăta abilitățile și începe să se distreze cu mingea.

Super Bowl 2024, un eveniment unic

Vedeta care i-a încântat pe spectatori la pauza meciului, a fost Usher, câștigător de 8 ori al Premiilor Grammy. Întreg show-ul Super Bowl 2024 a fost transmis într-o producție televizată de excepție, cu 165 de camere, inclusiv așa-numita „Red Cat”, ce oferă o vedere aeriană a terenului de pe podiumurile Stadionului Allegiant.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by EL FARANDI 💻🔥 (@elfarandi)

Nu mai puțin de 1.000 de angajați ai postului CBS au lucrat pentru producția evenimentului. Drepturile TV sunt, conform contractului valabil din 2021, de peste 6 miliarde de dolari, bani plătiți de către trei televiziuni americane, CBS, Fox și NBC. Suma este de două ori mai mare decât cea prevăzută în contractul valabil până acum trei ani.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre