Super rețetă: Ciocolata de casă vegană și fără gluten

Super rețetă: Ciocolata de casă vegană și fără gluten
Ciocolata de casă este un dulce care a înseninat zilele părinților noștri, în comunism, și care, la ani distanță a fost redescoperită și apreciată.

Pentru generația de azi, tot mai atentă la alimentație a fost creată și o rețetă de ciocolată vegană și fără gluten. Aceasta nu conține zahăr, nici lactate. Rețeta a fost împărtășită pe rețelele sociale de Raluca, pe contul Endofoodart, care conține numeroase rețete apetisante și utile în dietele speciale. Pentru a prepara ciocolata de casă vegană și fără gluten aveți nevoie de puține ingrediente, toate la îndemână. Nu e nimic sofisticat.

Ingrediente pentru ciocolata de casă vegană și fără gluten

  • 2 banane coapte bine (e nevoie ca bananele să fie foarte moi pentru ca ciocolata să nu se întarească prea tare și să aibă o textură ușor cremoasă)
  • jumătate de cană de cacao
  • 4 linguri de miere
  • o cană de unt de cocos (atenție, se folosește unt de cocos nu ulei de cocos)
  • o linguriță de sare

Modul de preparare a rețetei de ciocolata de casă vegană și fără gluten

Se adaugă toate ingredientele într-un blender și se amestecă până când se obtine o compoziție omogenă. Se transferă compoziția într-o tavă potrivită ca dimensiune, în funcție de cât de groasă doriți să fie, în final, ciocolata de casă vegană și fără gluten. Înainte de acest lucru, aveți grijă să tapetați tava cu hârtie de copt sau cu folie alimentară. Puneți apoi tava la frigider (sau congelator – în funcție de cât de nerăbdători sunteți să o consumați) până când ciocolata se întărește. În final, ciocolata de casă vegană și fără gluten se taie sub formă de batoane dreptunghiulare.

Opțional, dacă vă place ciocolata cu mentă, puteți adăuga în compoziție  câteva frunze de mentă tocate fin. Acestea îi vor da o aromă cu totul specială. Puteți adăuga, de asemenea,  bucăți mici de alune sau de diverse nuci pentru a-i oferi o textura crocantă. Acestea pot fi puse și deasupra, ca un topping. Puteți folosi fulgi de cocos, miglade sau chiar bucăți mici de fructe.

Sursa: Instragram

Recomandarile noastre