Un simplu truc te ajută să slăbești și să-ți menții sănătatea. Îți ia 10 minute din timp

Un simplu truc te ajută să slăbești și să-ți menții sănătatea. Îți ia 10 minute din timp
S-a descoperit că mersul pe jos după o masă copioasă, fie și doar câteva minute, face foarte bine organismului. Ajută mai ales în diminuarea riscului de a face diabet.

Acesta este stilul de viață în zona mediteraneană: după ce mănâncă bine, se ridică de la masă și merg în piața centrală a orașului sau la capătul străzii pentru a sta la povești cu vecinii. Astfel, mersul pe jos face parte din stilul de viață al oamenilor care trăiesc în această zonă a lumii și este parte componentă a dietei mediteraneene extrem de sănătoase.

Asta ar putea fi și explicația pentru care dieta mediteraneană reduce riscul de diabet, colesterol ridicat, boli de inimă, accident vascular cerebral și unele tipuri de cancer, întărește oasele, stimulează sănătatea creierului, prevenind demența și depresia și ajută la slăbitul sănătos, așa cum arată nenumărate studii.  Mersul pe jos poate fi unul din motivele care duc la menținerea sănătății organismului.

Un studiu recent publicat în revista Sports Medicine și citat de CNN arată că o plimbare scurtă timp de 2 – 5 minute, imediat după masă, poate să scadă glicemia.

„Reprizele intermitente de mers și stat în picioare pe tot parcursul zilei și după mese au redus glucoza în medie cu 9,51%, în comparație cu repaosul după masă. Iar mersul intermitent cu intensitate mai ridicată pe tot parcursul zilei a înregistrat o reducere mai mare a glucozei, de 17,01%, în comparație cu repaosul”, a declarat Aidan Buffey, coautorul studiului, doctorand la departamentul de educație fizică și științe ale sportului de la Universitatea din Limerick din Irlanda, conform CNN.