Adevărul despre sucurile light – îngrașă sau nu?

Adevărul despre sucurile light – îngrașă sau nu?
Cine consumă produse pe care scrie „light” sau „zero zahăr” crede că a scăpat de temerea că se va îngrășa. Însă, departe de a fi adevărat!

Nu numai că nu vă ajută să slăbiți, dar sucurile care au la bază îndulcitori vă pot aduce kilograme în plus. Mai ales când e cald afară și tentația unui pahar de suc rece este foarte mare, trebuie să puneți frâu „ispitei”.

Profesor doctor Gheorghe Mencinicopschi, fost director al Institutului de Cercetări Alimentare, atrage atenția asupra acestor capcane! Medicul avertizează că și sucurile pe bază de îndulcitori, adică cele notate cu „light”, îngrașă.

Explicația este următoarea: prin procesele metabolice, aceste sucuri cu îndulcitori forțează organismul să rețină calorii. Astfel, după consumarea lor, apare efectul cefalic prin care organismul este forțat să rețină mai multe calorii decât în mod normal.

„În acest fel sucurile «light» ne îngrașă”, spune profesorul.

Evident că nici cele care conțin zahăr nu sunt benefice organismului. Acestea sunt considerate hipertonice şi scot apa din organism. „Practic, accelerează deshidratarea produsă de caniculă şi ne amplifică setea. În plus, constituie o sursă importantă de calorii, dar fără substanţe nutritive”, mai explică profesor Mencinicopschi, conform realitatea.net.

Băuturile care conțin cafeină trebuie să aibă pe etichetă o atenționare

Profesor doctor Mencinicopschi spune că sucurile care conțin cafeină deshidratează organismul, acest aspect fiind stipulat într-o lege europeană nou apărută. Astfel, orice băutură care conține cafeină peste un anumit nivel trebuie să aibă pe etichetă o atenționare în care să se menționeze concentrația, nefiind indicată copiilor, gravidelor etc.

În urmă cu câțiva ani, profesorul Mencinicopschi mai spulbera un mit prin declarația: „Untul și slănina nu îngrașă”, referindu-se la grăsimile naturale, adică cele neprocesate.

„Nu îngrașă, de exemplu, grăsimile din carne de vită, din carne de porc, din carne de pasăre, de pește sau ouăle. Contează foarte mult modul lor de preparare și de asociere corectă, proteinele de origine animal, cum ar fi o friptură. În mod firesc, aceasta ar trebui asociată cu garnitură de legume, niciodată cu cartofi prăjiți”, spune specialistul.