Ce înseamnă, de fapt, o calorie

Ce înseamnă, de fapt, o calorie
Atunci când suntem la dietă, numărăm caloriile. Și, în consecință, ne uităm atent pe etichete, pentru a vedea câte calorii are un anumite aliment. Dar informațiile sunt, de fapt, înșelătoare.

Ce înseamnă, de fapt, o calorie ne spun cercetătorii de la Universitatea din Toronto. Aceștia au stabilit că o calorie de pe etichetă nu este echivalentă cu o calorie digerată și absorbită. Cel puțin, nu atunci când vine vorba de migdale, informează SciTechDaily.

„Nucile și semințele sunt apreciate ca sănătoase de două decenii, dar mesajele asociate sunt însoțite de avertizări că sunt bogate în grăsimi și energie, explică dr. John Sievenpiper, cercetător principal în studiu și profesor la departamentele de științele nutriției și medicină de la Temery Faculty of Medicine.

Încă vedem aceste avertizări în media și pe internet și sunt parte din recomandările clinice, deși aceasta se schimbă”, a adăugat Sievenpiper, care este și medic practicant și om de știință la St. Michaelʼs Hospital, Unity Health Toronto. „Alte cercetări au evidențiat că există o problemă de bioaccesibilitate cu nucile și semințele, că o calorie de pe etichetă poate să nu fie o calorie absorbită. Acest studiu cuantifică efectul migdalelor într-o populație relevantă”.

Ce înseamnă, de fapt, o calorie, în timpul digestiei

Cercetătorii au aflat că, după digestie, aproximativ 20% din caloriile derivate în principal din grăsimea din migdale rămân neabsorbite. Altfel spus, deși migdalele au un anume aport caloric, în realitate acesta e mai mic.

O persoană care consumă aceeași cantitate de migdale într-o dietă zilnică de 2.000 de calorii va absorbi de fapt între 40 și 60 de calorii mai puțin decât ar prezice factorii Atwater, pe care se bazează multe etichetări de calorii ale produselor. Altfel spus, dacă dieta se menține timp de un an, persoana respectivă ar slăbi aproape 3 kilograme.

Cercetătorii de la Universitatea din Toronto au elaborat un studiu aleatoriu încrucișat pe 22 de femei și bărbați cu colesterol mare. Aceștia au parcurs serii de trei luni de control dietetic cu pauză de câte o săptămână între ele, pentru hidratare.

Toți participanții la studiu au respectat o dietă săracă în grăsime saturată și colesterol. Cele trei intervenții dietetice au constat în porții de migdale (75 g zilnic); jumătăți de doze de migdale plus jumătăți de doze de brioșe; doze întregi de brioșe ca element de control. Aportul nutrițional al brioșelor este egal cu cel al migdalelor în proteine, fibre și grăsimi.

Diabetes Canada și-a revizuit recent recomandările, în parte pe baza concluziilor studiului, dar și pentru a înlătura legătura între nuci și semințe și creșterea în greutate.

Sursa foto: Pixabay

Cascada Bigăr acum 100 de ani. Frumoasa legendă despre această minune a naturii

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri