Până acum un an, la ora 22.00, cădeam frânți de oboseală și ne trezeam din nou la 6-7.00. Acum 30 de ani, ne culcam la fel pentru că în comunism nu aveam  filme la televizor ori pe Internet. În pandemie, iar avem probleme cu somnul.

Cum să adormi în câteva minute

Somnul este foarte important pentru un om. Este perioada când organismul se ”reîncarcă”. Astăzi, majoritatea persoanelor nu reuşesc să adoarmă decât abia după ora 1 sau 2 noaptea. În opinia specialiştilor, isomniile se instalează din cauza stresului tot mai mare la care suntem supuşi zi de zi. De multe ori se dezvoltă stări de anxietate şi de depresie.

Profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa face recomanări cum să ne păstrăm starea mentală şi fizică la parametri buni. Acesta recomandă că trebuie să ne întoarcem la vechea tradiţie de a merge în pat de la ora 22, scrie doctorulzilei.ro. Altfel, vom dezvolta în timp aşa-zisa oboseală cronică, stare care ne poate scădea radical performanţele în tot ceea ce facem. Este o cauză a epuizării glandelor suprarenale.

“Câteva exerciţii simple de relaxare pe care le putem efectua timp de 10 minute înainte de culcare, ne pot ajuta să uităm de toate grijile şi să putem dormi liniştiţi.  Dacă vom păstra acest program de somn, starea noastră de sănătate se va îmbunătăţi vizibil. Vom deveni mult mai energici, ne vom recăpăta puterea de concentrare. Vom reuşi mult mai uşor ceea ce ne-am propus”, afirmă Dana Ţupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.

Paşi simpli pentru un somn bun

Bea un ceai cald de tei, îndulcit cu miere de tei, cu aproximativ 30 minute înainte de a merge la culcare. Efectul calmant al acestuia este dat de proprietăţile neurosedative şi antispastice ale florilor de tei, datorită uleiului esenţial de farnesol.

Fă-ţi un ritual personal. Dacă ai copil, ştii că înainte de a merge la culcare, acesta este îmbăiat, masat, dat cu ulei etc. Tot astfel, o baie caldă înainte de somn, în care să fie picurat ulei de lavandă, poate face minuni.


Insomnia a ”explodat” în timpul pandemiei. Ce putem face?

Opt sfaturi de la un specialist de top cum să îți antrenezi creierul împotriva insomniei

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp