Insomnia a ”explodat” în timpul pandemiei. Ce putem face?

Insomnia a ”explodat” în timpul pandemiei. Ce putem face?
Insomnia este o afecțiune care a ”explodat” în timpul pandemiei. Creierul poate fi antrenat pentru un somn mai bun. Ce putem face? Sfaturi de la specialiști de top.

În perioada pandemiei, insomnia a fost una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate. Medicii atrag atenția că insomnia prelungită poate conduce la agravarea anxietății și a depresiei.

Insomnia a ”explodat” în timpul pandemiei. Ce putem face?

Insomnia înseamnă că ai dificultăți în a adormi, te trezești frecvent pe parcursul nopții,  te trezești dimineața devreme,  înainte de ora prestabilită, scrie evz.ro. Se poate însoți de o stare de disconfort la nivel psihic, de senzația de oboseală diurnă, somnolență pe parcursul zilei. În plus, ești iritatat, iar memoria și atenția sunt scăzute.

Alte consecințe nedorite ale insomniei sunt abuzul de medicație sedativă pentru a forța instalarea somnului. De asemenea, contribuie abuzul de cafea sau alte substanțe pentru a combate somnolența.

Consumul de alcool poate fi uneori perceput ca o falsă metodă de a induce somnul, efectul pe termen mediu și lung fiind doar de întreținere sau chiar de agravare a insomniei. Pentru a scăpa mai ușor de insomnie, specialiștii spun că trebuie să avem grijă la igiena somnului. Trebuie să știm cum să ne antrenăm creierul pentru un somn mai bun.

Insomnia este o problemă globală

Insomnia este o problemă globală, scrie World Sleep Society, o organizație nonprofit de profesioniști care se ocupă cu studierea „sănătății somnului la nivel mondial”. „Problemele de somn constituie o epidemie globală care amenință sănătatea și calitatea vieții a peste 45% din populația lumii”, arată World Sleep Society.

Dr. Vsevolod Polotsky, medicul conduce cercetarea de bază a somnului, spune că nu trebuie să trecem prin viață lipsit de somn. „Puteți învăța să dormiți mai bine în fiecare noapte cu ceea ce experții numesc «igiena somnului». Somnul este unul dintre cele trei ingrediente cheie pentru o viață mai sănătoasă și mai lungă. Celelalte sunt dieta și exercițiile fizice. Multe dintre modalitățile de a crește calitatea somnului sunt ușor de adoptat”, a explicat medicul pentru CNN, care a și stabilit opt modalități prin care ne putem îmbunătăți somnul.

Insomnia. Ce putem face?

  • Creați un cuib de somn. Depuneți eforturi pentru a avea o saltea confortabilă și așternuturi care nu sunt prea fierbinți. Știința ne spune că dormim mai bine la temperaturi mai reci de aproximativ 60 până 15, până la 20 de grade Celsius.
  • Elaborați o rutină. Instalați un ritual de culcare făcând o baie sau un duș cald, citind o carte sau ascultând muzică liniștitoare. Sau puteți încerca respirație profundă, yoga, meditație sau întinderi ușoare. Du-te la culcare și trezește-te la aceeași oră în fiecare zi, chiar și în weekend sau în zilele libere. Corpului îi place rutina.
  • Stingeți luminile. Secreția hormonului de somn, melatonina, începe la întuneric. Dacă în camera dvs. nu este suficient de întuneric, luați în considerare utilizarea nuanțelor sau a măștilor de blocare a luminii.
  • Aveți grijă la zgomote. În timp ce aveți de-a face cu lumina albastră de pe smartphone-ul dvs., opriți orice alertă de lucru.
  • Boicotați cofeina în cursul zilei. Nu mai beți lichide cu cofeină cu cel puțin șase ore înainte de culcare. Cofeina nu o găsim doar în cafea, ci și în anumite ceaiuri, băuturi răcoritoare, ciocolată.
  • Săriți peste alcool. Nu apelați la alcool pentru a vă calma nervii sau pentru a vă ajuta să dormiți. Alcoolul te poate ajuta să adormi, dar te prinde în stadiile mai ușoare ale somnului. Sursa: evz.ro

Beneficiile terapiei prin yoga. Primul proiect în România care ajuta pacienții oncologici prin yoga

COVID-19 poate afecta creierul și mintea. Unul din cinci bolnavi o iau razna

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp