Vata de zahăr este una dintre gustările care aduc o stare de bine celor care o savurează, datorită sentimentelor pe care le aduce odată cu doza de zahăr râvnită. În timp ce toți se bucură de ea, nu mulți știu de unde provine și cine a inventat desertul de care se bucură.

În ultimii 120 de ani, vata de zahăr a devenit un fenomen global, pornind de la o gustare servită într-un mic orășel. Are un loc special în inimile noastre, deoarece mâncarea ne aduce adesea înapoi amintirile copilăriei, vremuri bune și nostalgii. Desertul care se aseamănă cu un „nor pufos” a pus zâmbete pe fețele oamenilor de la sfârșitul anilor 1800 și a devenit, la peste 100 de ani de la inventare, un element esențial în cultura americană.

Vata de zahăr a fost creată pentru prima dată în 1897, când un dentist pe nume William Morrison și-a unit forțele cu un cofetar, numit John C. Wharton. Împreună, cei doi au creat o mașină care învârtea zahărul încălzit printr-un ecran, creând textura asemănătoare cu vata.

Cum a devenit populară vata de zahăr?

Morrison și Wharton au avut nevoie de șapte ani pentru a împărtăși noul lor produs publicului larg. În cele din urmă, în 1904, Morrison și Wharton au devenit antreprenori când au debutat cu noul lor desert la Târgul Mondial din St. Louis. Târgul trebuia să fie evenimentul secolului. A avut deschiderea oficială pe 30 aprilie și s-a lăudat cu multe atracții, inclusiv o roată panoramică și un circ. Peste 20 de milioane de oameni au vizitat târgul în timpul desfășurării sale din aprilie până în decembrie, iar spre încântarea lui Morrison și Wharton, mulți dintre cei care au participat la târg au fost intrigați de „norul” din zahăr, cunoscut atunci ca „ața de zână”.

Gustarea a fost atât de populară încât, până la sfârșitul târgului, au fost vândute peste 68.000 de porții de vată de zahăr. Morrison și Wharton au câștigat puțin peste 17.000 de dolari din incursiunea lor în lumea cofetăriei, o sumă care ar valora puțin peste jumătate de milion de dolari în economia actuală.

Vata de zahăr, una dintre cele mai populare gustări în America

După ce au vândut vată de zahăr la Târgul Mondial din St. Louis, Morrison și Wharton și-au continuat afacerea cu vânzarea de vată de zahăr prietenilor și clienților din Tennessee. Mai târziu, au început să comercializeze atât aparatul, cât și vata pe băț. 

Cu un preț actualizat și mai ieftin, de la 5 până la 10 cenți bucata, „ața de zână” a luat America cu asalt.

Oamenii care doresc să prepare singuri desertul, ar putea cumpăra o mașină direct de la „Electric Candy Company”, corporația pe care Morrison și Wharton au fondat-o pentru a vinde „ață de zână” în masă.

Exclusiv. Super-transformarea prin care trece Antonia. Artista îi dă „replica” Iuliei Albu

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri