Mâncare sănătoasă în Postul Paștelui. Cele mai ușoare rețete

Mâncare sănătoasă în Postul Paștelui. Cele mai ușoare rețete
Suntem din Sfântul Post al Paștelui, din 15 martie. Credincioșii ortodocși mănâncă ” de dulce” doar în zilele de dezlegare. Ce am putea mânca altceva decât fasole și cartofi? Cele mai ușoare rețete de post.

Pe 15 martie a început Postul Paștelui, orânduire care ține 40 de zile până la Învierea Mântuitorului Iisus Hristos. Anul acesta, credincioșii sărbătoresc Paștele Catolic pe data de 4 aprilie, în timp ce ortodocșii îl celebrează pe 2 mai.

Mâncare sănătoasă în Postul Paștelui

Sfântul Post al Paștelui sau Postul Mare începe pe 15 martie și se încheie 40 de zile mai târziu, vineri, 23 aprilie.

Postul Paștelui nu presupune doar abținerea oamenilor de la a mânca alimente ce conțin carne și brânză. Este un proces spiritual, care te ajută să te gândești la lucrurile rele pe care le-ai făcut și să te căiești.

Mâncare sănătoasă în Postul Paștelui. Bruschete cu roşii

Se taie roşiile proaspete în cubuleţe şi se amestecă cu ulei de măsline, busuioc şi sare. Se curăţă câţiva căţei de usturoi, condimentul preferat al românilor, se pisează şi se adaugă în sosul de roşii.

Se vor unge felii de pâine prăjită în cuptor pe ambele părţi. Înainte de servire se adaugă şi roşiile cubuleţe, astfel încât pâinea să nu se înmoaie de la zeama roşiilor.

La fel se procedează şi la bruschetele cu ciuperci, cu diferenţa că ciupercile se vor căli la un loc cu ceapa şi usturoiul peste care s-a stins o cană cu vin alb.

Mâncare sănătoasă în Postul Paștelui. Supa-cremă de conopidă și linte

Intens colorată, aceasta supă-crema are la baza lintea roșie, crema de cocos, legume și condimente aromate. O poți face în avans și congela până la o lună, fiind un fel principal care te încălzește imediat. Se potrivește de minune cu o pâine de casă integrală sau crutoane aromate.

Mâncare sănătoasă în Postul Paștelui. Sandvișuri cu pastă de avocado

Mixezi avocado, dupa ce îl cureți și îndepărtezi sâmburele. Pui câteva picături de zeamă de lămâie, sare, piper, după gust și pasta e gata.

Servește pe pâine prăjită și adaugă mix de semințe. Avocado e recomandat in prevenirea bolilor cardiovasculare.

Mâncare sănătoasă în Postul Paștelui. Supă de roșii cu crutoane

Supa de roșii o poți prepara foarte simplu, chiar și cu suc de roșii făcut în casă. Dacă îi adaugi și un pic de busuioc proaspăt când o servești este și mai gustoasă.

Mâncare sănătoasă în Postul Paștelui. Cartofii cu rozmarin

Pentru cartofii cu rozmarin ai nevoie doar de jumatate de kilogram de cartofi, un fir de rozmarin, sare, ulei de masline, boia și puțin usturoi, dacă îți place. Toate se pun în cuptor, într-o tavă.


Gogoși de post, un desert pentru zilele când nu se mănâncă ”de dulce”

Macaroane cu nuci şi scorţişoară. Desert rapid, de post