Rețetă pentru o varză de Bruxelles gratinată ce n-a văzut Parisul! Și cei mai mofturoși se vor linge pe degete

Rețetă pentru o varză de Bruxelles gratinată ce n-a văzut Parisul! Și cei mai mofturoși se vor linge pe degete
Poate sunteți și voi dintre aceia care nu agreează prea tare varza de Bruxelles. Dar această rețetă vă va schimba părerea.

Varza de Bruxelles a fost multă vreme populară doar în Bruxelles, Belgia, de unde și-a câștigat și numele. Deși sunt originare din regiunea mediteraneană cu alte specii de varză, varza de Bruxelles a apărut pentru prima dată în nordul Europei în secolul al V-lea. Ulterior a fost cultivată în secolul al XIII-lea lângă Bruxelles, Belgia, de unde și-a derivat numele. Crudă, varza de Bruxelles conține în proporție de 86% apă, 9% carbohidrați, 3% proteine și o cantitate neglijabilă de grăsimi.

Consumul de varză de Bruxelles furnizează corpului Vitamina C, Vitamina K, Vitamina B-6, Folat și Potasiu. Varza de Bruxelles conține și acidul alfa-lipoic antioxidant (ALA). Într-o cercetare din 2019 s-a demonstrat capacitatea acestei legume de a reduce nivelurile de glucoză, de a crește sensibilitatea la insulină și de a preveni modificările induse de stresul oxidativ la persoanele care suferă de diabet zaharat.

Ingrediente pentru varză de Bruxelles gratinată

0,5 kg de varză de Bruxelles

3 căței de usturoi

4 linguri de ulei de măsline

sare și piper

1 lingură de glazură de oțet balsamic

Mod de preparare

Preîncălziți cuptorul la 230 de grade Celsius și pregătiți o tavă acoperită cu hârtie de pergament. Amestecați uleiul cu usturoiul mărunțit. Gătiți până când usturoiul începe să devină auriu, apoi strecurați și puneți usturoiul deoparte. Tăiați căpățânile de varză de Bruxelles în jumătate și adăugați- le într-un bol cu uleiul infuzat, sare și piper. Se amestecă până când jumătățile de varză de Bruxelles sunt bine acoperite.

Așezați varza de Bruxelles pe tava de copt, cu partea tăiată în jos. Coaceți timp de 15 – 20 de minute, apoi întoarceți-le și coaceți-le încă 10 minute, până când capătă culoarea dorită. Adăugați-le înapoi în castron, adăugați usturoiul de mai devreme și stropiți-le cu glazura balsamică. Se amestecă pentru a se combina. Serviți imediat, eventual cu orez sau cu ce doriți alături.

Sursa: Instagram