Haosul generalizat de la Casa Națională de Pensii a ajuns subiect de scandal recent, după ce mai mulți pensionari au reclamat că deciziile lor de recalculare sunt greșite. Ceea ce a fost însă descoperit acum, persistă de fapt de ani întregi. Monica Tatoiu a intervenit și ea și reclamă nereguli grave.
Până la 1 Ianuarie 2011, când a intrat în vigoare O.U.G. nr. 148/2008, care prevedea abrogarea dispozițiilor Decretului nr. 92/1976, românii angajați cu forme legale aveau întreaga vechime scrisă în cartea de muncă. Din 2011 însă, adeverințele de vechime sunt cele care au păstrat dovada anilor munciți.
În teorie, vechimea în funcție de care se calculau pensiile era păstrată de Casa Națională de Pensii. În practică însă, sistemul învechit, ținut doar „pe hârtie” și lipsa digitalizării au creat un haos de nedescris.
Ani întregi de muncă lipsesc de la Casa de Pensii
Monica Tatoiu a semnalat o problemă gravă, anume ani întregi de vechime care lipsesc de la Casa de Pensii, chiar din perioada în care încă erau în vigoare cărțile de muncă. Afacerista recomandă tuturor, inclusiv tinerilor, să meargă să verifice datele pe care le are fiecare înscrise la Casa de Pensii.
„Să vedeți descoperire! O fostă angajată la compania pe care am condus-o s-a dus la Casa de Pensii să vadă ce informații au despre ea. Și a descoperit că informațiile din perioada 1996-2001 lipsesc. Noroc că are cartea de muncă acasă. Mergeți, chiar dacă sunteți tineri și verificați ce este în sistem, inclusiv cât s-a virat la pilonul 2. Puteți să vă faceți cont online, cu care să verificați anual ce se întâmplă. Paza bună trece primejdia rea”, a scris Monica Tatoiu pe Facebook.
Pensionarii s-au trezit cu calculele greșite
În timp ce rămâne un mister ce date există la Casa de Pensii pentru fiecare român în parte, dar și cât de corect au fost acestea înregistrate de-a lungul anilor, recalcularea pensiilor, care era privită cu speranță de pensionari, s-a transformat într-un haos de nedescris.
„Am finalizat centralizarea datelor privind numărul de pensionari și asigurați care ne-au contactat de la începutul distribuirii deciziilor de recalculare. La nivel național, am acordat 49.000 de audiențe pentru clarificarea acestor decizii. În total, am primit 62.600 de cereri la casele teritoriale de pensii, dintre care 13.600 sunt cereri de revizuire sau recalculare”, a declarat marți Daniel Baciu, președintele Casei Naționale de Pensii.
În ceea ce privește pensionarii care sesizează că au primit decizii greșite, aceștia pot face contestații în termen de 45 de zile de la primirea deciziei, a transmis Casa de Pensii.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook