William Phelps Eno nu a avut vreodată carnet de conducere. Însă, a inventat reguli pentru traficul de coșmar din New York. El a inventat semnul STOP, strada cu sens unic, sensul giratoriu și trecerea pentru pietoni.
„Nu pot să inventez nimic care să convingă un om beat să nu urce la volan. Doar educația poate să facă asta, nu vreo invenție” a spus el în 1900!
William Phelps Eno, ”Tatăl Regulamentului Traficului”
William Phelps Eno este recunoscut ca ”Tatăl Regulamentului Traficului”. Semnul ”STOP” așa cum arată și astăzi a fost inventat de acest american genial.
Era trafic infernal în New York. Erau primele automobile, tramvaie trase de cai, trăsuri, căruțe. Fiecare se descurca cum se putea.
Whiliam Phelps Eno a început schimbarea traficului, mai intai, „regulile drumului”, în 1909. În deceniul următor a făcut un manual de reglementare a circulației.
În 1867, un tânăr Eno a fost prins într-un blocaj de trafic. „Erau doar aproximativ o duzină de cai și vagoane implicate și tot ce era nevoie era un mic ordin pentru a menține traficul în mișcare. Cu toate acestea, nimeni nu știa exact ce să facă. Nici șoferii, nici Poliția nu știau nimic despre controlul traficului”, spunea Eno.
Nu avea studii apropiate de domeniu și nici carnet de conducere. La Universitatea Yale, Eno a obținut note medii, dar în cele din urmă a absolvit o licență în arte. El a lucrat la firma imobiliară a tatălui său din New York, unde tatăl său, Amos, i-a dat milioane de dolari.
Cu acești bani, Eno a reușit să renunțe la cariera sa imobiliară în 1899 pentru a-și dedica restul vieții sale reglementării traficului.
De ce a inventat William Phelps Eno semnul ”STOP”
După ce a ratat deschiderea unei spectacole de operă în New York din cauza traficului intens, Eno a făcut lobby pentru prima sa inovație în trafic.
Această primă inovație a fost un semnal de circulație electrică timpuriu, care a folosit numerele pentru a indica ce trăsură ar conduce până la Metropolitan Opera.
Un articol trimis de Eno către The Rider and Driver în 1900 ar avea ca rezultat primele reglementări de circulație scrise din New York, care promovează fluxul lin al traficului de cai și vehicule.
Unele dintre ideile propuse în articol sunt încă absolut fundamentale pentru modul în care oamenii ajung de la A la B în orașe din întreaga lume.
Eno a propus semnalizatoare, semnalizări de încetinire și oprire și ideea că vehiculele ar trebui să rămână pe o parte a străzii (partea dreaptă în America).
Unul dintre cele mai importante aspecte ale reglementărilor Eno a fost acela că „Regulile drumului” său ar trebui să fie bine înțelese atât de ofițerul de poliție, cât și de șofer.
El a sugerat ca reglementările de circulație, inclusiv limitele de viteză și legile de trecere, să fie publicate public. De asemenea, Eno a propus ca Poliția să aibă pe cineva care să gestioneze traficul stradal.
Eno a inventat Poliția Rutieră
Nu toată lumea ar fi fost de acord cu „Regulile drumului”, dar, în cele din urmă, orașele din întreaga lume au adoptat ideile Eno pentru a fluidiza traficul.
În 1902, New York a primit avut prima Poliție Rutieră, „Apollo Squad”, cam în același timp în care orașul a postat primele semne de circulație.
În 1945, William Phelps Eno a murit, la 87 de ani. Sursa: enotrans.org
Secrete medicale egiptene, descoperite pe un papirus antic. Printre ele, un scurt ghid de mumificare
Poftiți la masaj cu șerpi! Tehnica ciudată folosită de egipteni
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook