După ce s-a îmbarcat în avionul său privat pe aeroportul Croydon din Anglia, pe 4 iulie 1928, multimiliardarul a dispărut pur și simplu în mijlocul zborului. Practic, în timp ce avionul naviga la 1.200 de metrii deasupra Canalului Mânecii, echipajul lui Loewenstein a observat brusc că acesta a dispărut.
Cine a fost Alfred Loewenstein
Alfred Loewenstein a fost unul dintre cei mai de succes finanțiști de la începutul secolului XX. A fost cunoscut pentru strategiile sale de afaceri inovatoare și pentru filozofia sa de investiții. Acestea l-au ajutat să construiască un adevărat imperiu financiar care a cuprins mai multe industrii. Cu toate acestea, viața sa a fost curmată de o dispariție misterioasă care a rămas nerezolvată până în prezent, scrie Vocal.media. Ultima fotografie a acestuia e din ziua fatidică, realizată chiar înainte să urce în avion.
În anii 1920, averea netă a lui Loewenstein era estimată la aproximativ 12 milioane de lire sterline, ceea ce reprezenta o sumă enormă la acea vreme. Era, cu așa o avere, al treilea cel mai bogat om din lume. Și era dovada vie că așchia nu sare departe de trunchi. Alfred Léonard Loewenstein s-a născut la 11 martie 1877, într-o familie de bancheri de prestigiu cu o istorie îndelungată de bogăție și influență. Și-a înființat propria firmă bancară și, până în 1914, acumulase deja o avere semnificativă.
Cum a ajuns al treilea cel mai bogat om din lume
Alfred Loewenstein era cunoscut că avea ochi pentru oportunitățile de investiții și a investit în mărfuri precum mătasea sintetică înainte ca acestea să devină foarte valoroase. De asemenea, era pasionat de aviație și a înregistrat sute de zboruri, ceea ce i-a adus porecla de „finanțistul zburător” al Belgiei.
Când a izbucnit Primul Război Mondial, era deja considerat una dintre cele mai influente personalități din Europa. Când guvernul belgian a plecat în exil ca țară neutră în urma invaziei Germaniei, Loewenstein s-a oferit să cumpere el însuși toate datoriile țării pentru 50 de milioane de dolari fără dobândă, în schimbul dreptului de a tipări francul belgian. În ciuda ofertei sale generoase, guvernul belgian i-a refuzat propunerea. După încheierea războiului, acesta a continuat să locuiască în Anglia și a condus o afacere de investiții care l-a consacrat ca unul dintre cei mai puternici finanțiști din Europa.
Alfred Loewenstein a făcut bani urmând o anume filozofie de viață
Filozofia de investiții a lui Loewenstein s-a bazat pe diversificare. Investind într-o varietate de industrii și companii, putea să distribuie riscurile și să minimizeze impactul oricăror pierderi. De asemenea, el credea în investiții pe termen lung, mai degrabă decât în încercarea de a obține profituri rapide. Această abordare l-a ajutat să își construiască un portofoliu de investiții mare și diversificat, care includea totul, de la aviație la minerit și imobiliare.
Alfred Loewenstein a acumulat o avere semnificativă prin intermediul Société Internationale d’Énergie Hydro-Électrique, specializată în furnizarea de instalații hidroelectrice pentru țările în curs de dezvoltare din întreaga lume.
Până la mijlocul anilor 1920, Alfred Loewenstein își construise o reputație atât de puternică încât era consultat în mod regulat de șefi de stat din întreaga lume. În semn de recunoaștere a contribuțiilor sale, guvernul britanic i-a acordat titlul de Companion of The Most Honourable Order of the Bath. Alfred Loewenstein a fost, de asemenea, proprietarul unui grajd de cai de curse pur-sânge. Caii săi au câștigat prestigiosul Grand Steeple-Chase de Paris atât în 1926, cât și în 1928.
Sfârșitul misterios al lui Alfred Loewenstein
În seara zilei de 4 iulie 1928, Alfred Loewenstein a plecat de pe aeroportul Croydon cu avionul său privat spre Bruxelles. L-au însoțit alte șase persoane.
În timpul zborului, când aeronava ajunsese la o altitudine de 4.000 de picioare (1.200 m) în timp ce traversa Canalul Mânecii, Alfred Loewenstein s-a dus în partea din spate a aeronavei pentru a folosi toaleta. Avionul lui Loewenstein avea, în partea din spate a cabinei principale de pasageri, un pasaj scurt cu două uși – ușa din dreapta ducea la toaletă, în timp ce cea din stânga era ușa de intrare în avion.
Când Alfred Loewenstein nu s-a întors după un timp considerabil, secretara sa a mers să-l caute și a constatat că toaleta era goală. De asemenea, au observat că ușa de intrare în aeronavă era deschisă și bătea vântul. Secretara lui Loewenstein și ceilalți pasageri de la bord au crezut că acesta a căzut pe ușa din spate a aeronavei și a plonjat câteva mii de metri, murind în Canalul Mânecii.
A supraviețuit căderii din avion, dar s-a înecat
A urmat o aterizare de urgență, iar armata franceză a luat în custodie aeronava și i-a interogat pe toți cei șase pasageri de la bord. La 12 iulie, Ministerul britanic al Aerului a efectuat teste asupra avionului și a stabilit că ar fi fost imposibil să se deschidă ușa din spate.
Cadavrul lui Alfred Loewenstein a fost găsit lângă Boulogne la 19 iulie 1928 și a fost transportat la Calais cu o barcă de pescuit. Identitatea sa a fost confirmată de ceasul său de mână, iar familia sa a solicitat o autopsie pentru a risipi orice zvonuri de joc murdar sau otrăvire. Autopsia a arătat că Loewenstein avea o fractură parțială a craniului și mai multe oase rupte. S-a ajuns la concluzia că era încă în viață când a căzut în apă, dar a murit înecat.
Deși, în final, moartea lui a fost considerată un accident, nici până astăzi nimeni nu știe sigur ce s-a întâmplat cu adevărat cu Alfred Loewenstein și cum a ajuns să părăsească aeronava în timpul zborului. O serie de teorii lansate includ o conspirație criminală care implică comerțul cu opiu și unii dintre cei mai puternici gangsteri ai lumii.
Sursa foto: Vocal.media, Pixabay
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook