Casa Dior, un imperiu al eleganței
Anii de după război au însemnat lansarea cu adevărat a Casei Dior. Creatorul considera că moda epocii era ”oribilă” și că trebuia intervenit de urgență. El a propus întoarcerea la silueta feminină. ”Tocmai ieșeam dintr-o perioadă lovită de sărăcie, zgârcită, obsedată de carnetele de rații și cupoane pentru haine;era natural ca propriile mele creații să ia forma unei reacții împotriva acestei morți a imaginației. […]
Fiul Dianei Șoșoacă uimește cu mesajul pe care i l-a adresat mamei: „La cât ești de bombă…”
În decembrie 1946, ca rezultat al uniformelor din timpul războiului, femeile încă arătau și se îmbrăcau ca niște amazoane. Dar eu am creat haine pentru femei gingașe și delicate ca o floare, haine cu umeri rotunjiți, busturi pline, feminine, și talii suple deasupra unor fuste ample, enorme”, a explicat designerul într-un interviu.
Începând cu 1947, cu fiecare nouă colecție, Dior a stabilit tendințele generale în modă. În 1954 designerul a propus un stil nou – ”Linia H” sau așa-zisul Flat look– cu linii drepte, ușor masculine, și haine mai strânse pe corp. Era deja supranumit ”monarhul haute couture”, astfel că orice propunea devenea literă de lege. Brandul Dior creștea de la an la an, iar afacerea a ajuns să valoreze, în 1953, 17 milioane de dolari. Suma reprezenta o imensitate la vremea respectivă.
La numai 52 de ani, în 1957, Christian Dior s-a stins din viață, în urma unui infarct. La zeci de ani distanță, imperiul pe care l-a creat a rămas sinonim al eleganței absolute.
Sursa foto: Instagram / Dior
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook